سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی صفر درصد به تعاونی‌های روستایی در مناطق مرزی

در اختیار گذاشتن تسهیلات اشتغال‌زایی صفر درصد به تعاونی‌های روستایی در مناطق مرزی می‌تواند جامع‌ترین و بهترین طرح برای توانمندی روستاییان مرزنشین باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، شه بخش مدیرتعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در نشست بررسی طرح‌های تعاونی روستایی که در مدیریت صندوق کارآفرینی امید برگزار شد با اشاره به اهمیت بالای ارائه تسهیلات دولتی به‌صورت مشارکتی به‌منظور توان‌افزایی و اشتغال‌زایی در روستاها؛ گفت: تقویت اقتصاد محلی، ایجاد اشتغال در مناطق روستایی را به دنبال دارد و در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کاهش رشد حاشیه‌نشینی تأثیرگذار است.

وی با اشاره به توجه ویژه معاونت مناطق محروم توسعه روستایی ریاست‎جمهوری به روستاییان در مناطق مرزی، گفت: روستاهای مرزی تسهیلات ویژه‎ای  از طریق معاونت مناطق محروم توسعه روستایی ریاست‎جمهوری دریافت می‎کنند که این تسهیلات در حال حاضر برای تعاونی‎های روستایی قابل‌ارائه است.

در این نشست دینارزهی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان هم  طرح‌های مصوب در دست اجرا این صندوق در مناطق روستایی مرزی را 8 طرح عنوان کرد و گفت: بر اساس کارشناسی بعمل آمده نسبت به تأمین اعتبار این طرح‌ها اقدام می‌گردد.

وی افزود: طرح‌های مشارکتی در روستاهای مرزی از کارمزد صفر درصد برخوردار است و هیچ سودی به آن تعلق نمی‌گیرد.

دینارزهی همچنین از پرداخت تسهیلات مورد نیاز به افرادی که قصد ایجاد واحدهایی نظیر نانوایی، سوپرمارکت، و خشک‌شویی در منطقه مهرشهر را داشته باشند خبر داد.

با توجه به اهمیت بررسی طرح‌های تعاونی بر اساس شیوه‌نامه اجرائی طرح‌های روستایی؛ مقرر شد تا هماهنگی لازم برای حضور اداره کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی استان صورت پذیرد و در جلسه‌ای با اتحادیه مسکن؛ طرح‌های مهر شهر با هماهنگی مدیر تعاون  پیگیری و برگزار شود.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.