سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

صادرات 600 هزار تن شیر از کشور

امسال 600 هزار تن شیر از ایران به کشورهای خلیج فارس، روسیه و آسیای میانه صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی در سفر به شهرکرد با اشاره به تولید 9 میلیون و 600 هزار تن شیر از ابتدای امسال در کشور گفت: 600 هزار تن از این مقدار به کشورهای خلیج فارس، آسیای میانه و برای اولین بار به روسیه صادر شده است.

حسین رکنی افزود: تراز تجاری دام و طیور کشور در 3 سال گذشته 15 میلیون دلار بود که این مقدار امسال به 450 میلیون دلار رسید.

وی از صادرات بخشی از دام زنده به کشورهای حاشیه خلیج فارس هم خبر داد و اضافه کرد: تولید سالانه گوشت قرمز در کشور 820 هزار تن است که علیرغم صادرات بخشی از دام زنده، 10 درصد نیاز کشور  با قیمت پایین تر از دیگر کشورها تأمین می شود.

رکنی ادامه داد: تولید سالیانه مرغ در کشور نیز 2 میلیون و 100 هزار تن می باشد که امسال 40 هزار تن از این مقدار صادر شده است.

وی افزود: میانگین سرانه تولید مرغ در سایر کشورها 15 کیلوگرم و در ایران 26 کیلوگرم است.

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی، تعداد دام سبک در کشور را 60 میلیون رأس اعلام کرد و با اشاره به نبود تعادل بین مرتع و دام در اکثر استان ها گفت: برای حل این مشکل باید هر سال با مدیریت تعدیل و طرح اصلاح نژاد بر روی بیش از 3 میلیون رأس دام به سمت گوشت با کیفیت و کاهش چربی لاشه حرکت کرد.

رکنی ادامه داد: هم اکنون طرح اصلاح نژاد دام بر روی بیش از 15 هزار رأس دام از 60 گله گوسفند بخش خصوصی در ایستگاه های تحقیقاتی کشور با موفقیت در حال انجام است.

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی برای بازدید و افتتاح چند طرح جهادکشاورزی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.