نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بر ضرورت تحقق و تداوم جهاد در بخش کشاورزی تأکید کرد.

جهاد در بخش کشاورزی تحقق و تداوم یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در دیدار با معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: واژه جهاد در بخش کشاورزی و دامپروری باید مصداق حقیقی و در عین حال تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی و حرکت به سمت خودکفایی کشور در این زمینه افزود: مدیریت این موضوع باید تا رضایت کامل بهره بردار و مصرف کننده ادامه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا بین محصولات کشاورزی و بازار مصرف را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: حل مشکلات بخش کشاورزی نیازمند مدیریت در آموزش، ترویج و نیاز جامعه است.

نکونام با اشاره به شرایط مستعد کشور برای کشاورزی و دامپروری افزود: انتظارمی رود ایران صادر کننده نخست تمامی محصولات کشاورزی و دامی در منطقه باشد.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز با ارائه گزارشی از وضعیت و موقعیت تولیدات بخش کشاورزی و طرحهای دامپروری استان در کشور گفت: این استان دومین قطب تولید کننده شیر کشور است و حدود سه درصد از گوشت و مواد پروتئینی کشور را تولید می کند.

ذبیح الله غریب، از شناسایی بیش از 640 واحد تولید کشاورزی آسیب پذیر در سطح استان خبر داد و افزود: این تعداد واحد کشاورزی بمنظور دریافت تسهیلات دامی به بانک های عامل معرفی شده است.

وی میزان تسهیلات اختصاص یافته برای طرح های کشاورزی را 70 میلیارد ریال برآورد و اضافه کرد: در نیمه نخست امسال بیش از 34 میلیارد ریال آن تأمین و به بهره برداران پرداخت گردید.

غریب همچنین از ایجاد 2 هزار و 300 هکتار باغ مثمر دیمی در زمین های کشاورزی مستعد استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح زمینه ایجاد اشتغال افراد بیکار فراهم خواهد شد.

حسن رکنی معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی برای بازدید و افتتاح چند طرح جهادکشاورزی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار