معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: توجه به بخش کشاورزی، شکوفایی و خودکفایی کشور را به همراه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حسن رکنی در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه ویژه به بخش کشاورزی می توان شاهد شکوفایی و خودکفایی کشور در تولید محصولات این بخش بود.

وی با بیان خودکفایی کشور در تولید محصولات لبنی اضافه کرد: امسال حدود 298 تن صادرات نیز در این زمینه از کشور صورت گرفته است.

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی با اشاره به پتانسیل های چهارمحال و بختیاری در گسترش و توسعه محصولات کشاورزی و باغی افزود: میزان بالای تولیدات دامی بویژه شیر و لبنیات در این استان از شاخصه های پیشرفت و افزایش درآمد محسوب می شود.

رکنی، تولید دام سبک با اجرای طرح تولید ترکیب ژنتیکی و اصلاح نژاد گوسفند لری بختیاری با نژاد رومانف را از جمله اقدامات بسیار خوب در چهارمحال و بختیاری بیان کرد و گفت: اجرای این طرح منجر به افرایش چندقلوزایی، تولیدات دامی و ارتقای بهره وری و درآمد در استان و کشور خواهد شد.

قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با ارائه گزارشی از پتانسیل های بخش کشاورزی  و اقدامات انجام شده برای توسعه باغات، کشت گیاهان دارویی و اجرای سیستم های نوین آبیاری در استان گفت: کسب مقام های اول و برتر کشوری در تولید ماهیان سردآبی و برخی محصولات باغی و زراعی، از موفقیت های بخش کشاورزی این استان در دستیابی به خودکفایی به شمار می رود.

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات دامی برای بازدید و افتتاح چند طرح جهادکشاورزی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.