سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

صادرات دام سبک از خراسان جنوبی به کشورهای حوزه خلیج فارس

هزار و 600 رأس دام سبک برای اولین بار در استان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه صادرات دام سبک برای اولین بار در استان انجام شده است گفت: این صادرات به میزان یک هزار و 600 رأس است که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

رفیعی‌پور افزود: در 6 ماهه ابتدای امسال نسبت به سال قبل خوراک طیور نیز 30 درصد افزایش یافته است.

وی گفت:علاوه بر کار واکسیناسیون،کار پایش مراقبت فعال و غیر فعال در 365 روز سال توسط دامپزشکی انجام می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه کار شناسایی دام در هر مرغداری در استان با یک کد انجام می‌شود افزود: در 3 مرحله از مرغداری‌های خراسان جنوبی نمونه‌گیری انجام می شود که باید از 10 روستا 240 نمونه و از 15 واحد صنعتی پرورش طیور 225 نمونه خون گرفته شود.

رفیعی پور با اشاره به اینکه دامپزشکی واقعیات بیماری های دامی را گزارش می‌کند تا با اطلاع‌رسانی باعث کنترل بیماری ها شود اظهار کرد: در 6 ماه گذشته در استان یک میلیون و 440 جوجه‌ریزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه دامپزشکی باید به دنبال همکاری علمی و اجرایی و بهره‌مندی علمی و دانشگاهی باشد گفت: دامپزشکی باید به سمت اجرای علم و صنعت حرکت کند تا کاهش عوامل بیماری‌ زا و خطرزا را در کشور داشته باشیم.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: اختیارات سازمانی در صدور مجوز صادرات و واردات برای برخی اقلام صادراتی و وارداتی افزایش یافته است که با سامانه الکترونیکی این تنفیض اختیارات انجام می‌شود و سامانه قرنطینه دامپزشکی توسعه پیدا کرده و مراجعه ارباب رجوع‌ از طریق سامانه انجام می‌شود.

رفیعی پور با اشاره به اینکه سال گذشته در بحث بیماری مشترک تب مالت 75 درصد کاهش وجود داشته است اظهار کرد: در بحث بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک نیز بیش از 70 درصد کاهش کانون صورت گرفته است و در بین سایر بیماری ها، خراسان جنوبی 100 درصد پاک بوده است.

وی با اشاره به اینکه از 24 فعالیت روزانه دامپزشکی 90 درصد فعالیتها انجام شده است گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی در تاسوعا و عاشورا انجام می‌شود که این طرح از ساعت 8 صبح روز عاشورا تا بعداز ظهر همان روز با 22 اکیپ ثابت، 23 اکیپ سیار و 75 ناظر بهداشتی و شرعی انجام می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی همچنین از اجرای طرح ارزیابی و تشخیص بیماری تب مالت و هاری از 18 مهرماه توسط دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت خبر داد.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.