طرح یک وعده غذای گرم در مهد کودک های مناطق محروم خراسان جنوبی از فردا افتتاح می شود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:فردا طرح یک وعده غذای گرم در روستای امیرآباد خراسان جنوبی با حضور مسئولین استانی،اعضای کمیته ی فقر،اعضای کمیته ی کودکان استان افتتاح می شود. کودکان محروم خراسان جنوبی مهمان یک وعده غذای گرم

موهبتی با بیان اینکه این طرح در پنج روز از هفته و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد،افزود: هدف از اجرای این طرح ،بهبود تغذیه کودکان در مناطق محروم شهری و روستایی خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه حدود 152 روستا مهد در خراسان جنوبی فعال است،گفت: این طرح در مراکزی که تأیید طبخ از مرکز بهداشت شهرستان دریافت کنند،اجرا خواهد شد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان افزود: طرح یک وعده غذای گرم برای نزدیک به 5 هزار کودک با سهمیه ی هر کودک 2هزار تومان در روز اجرا می شود.

موهبتی با بیان اینکه در سال جاری تعداد روستامهد ها در استان افزایش داشته است، گفت: اجرای این طرح و تأسیس روستا مهد ها در مناطق مختلف استان باعث افزایش آگاهی کودکان از تغذیه ی صحیح،افزایش شغل پایدار برای جوانان،استقبال خانواده های روستایی از مهد کودک ها شده است.

وی افزود: کودکان زیر پوشش این طرح قبل و بعد از اجرای این طرح از نظر قد و وزن سنجیده می شوند تا آثار اجرای این طرح در بهبود تغذیه ی کودکان زیر شش سال مشخص شود.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.