نماینده ولی فقیه گفت: مردم نباید تنها شاهد ترانزیت ها،صادرات و واردات باشند بلکه باید در آن سهمی داشته باشند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با کارکنان اداره گمرک گفت:بسیاری از کالاهایی که از خارج می آیند قاچاق است و این باعث بیکاری و تعطیلی کارخانه ها و کارگاه های تولیدی می شود.مردم نباید تنها شاهد ترانزیت ها و صادرات و واردات باشند

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه کار در گمرک ها و بازارچه های مرزی باید عادلانه و به نفع هر دو کشور باشد،افزود: مردم این منطقه محروم هستند و بهتر است در بازارچه ها به کار گیری شوند تا حداقل در آمدی برای آنها باشد.

مدیر اداره گمرک خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت:9 واحد گمرکی در استان وجود دارد که در حال حاضر عمده فعالیت در بیرجند و منطقه ی اقتصادی و گمرک مرزی ماهیرود انجام می شود.

خاشی با بیان اینکه مرز ماهیرود فعال ترین گمرک شرق کشور است، افزود:روزانه 400 تا 500 کامیون حامل کالای صادراتی از مرز خارج می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مرز ماهیرود یک مرز ملی است تنها 25 درصد صادرات از ظرفیت های استان بوده و مابقی از سایر استان های کشور آمده و از مرز ماهیرود صادر می شوند.

مدیر اداره گمرک با بیان اینکه سعی شده است که صادرات از واردات بیشتر باشد، گفت:باید با به کار گیری مرزنشینان در گمرک مرزی،راه در آمدی برایشان ایجاد شود تا به دلیل تنگدستی و کمبود امکانات مرز را ترک نکند و امنیت مرز حفظ شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.