سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار مومنی در جمع خبرنگاران:

تنها 200 عدد از 4 هزار کانتینر عبوری از بندرعباس مکانیزه کنترل می‌شود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در بندرعباس روزانه 4هزار کانتینر عبور می‌کنند که تنها 200 کانتینر آن به صورت مکانیزه بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه همایش کارآگاهان نمونه کشور که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه با تلاش همه همکاران و همچنین کارآگاهان در پلیس، شاخص های امنیتی بهبود پیدا کرده است.

وی افزود: بخش عمده ای از کشفیات بر عهده کارآگاهان بوده که امروز خوشبختانه می‌توانیم بگوییم جمع کشفیات در همه جرائم بالای 70درصد بوده است.

سردار مومنی گفت: چون جامعه در حال دگرگونی است، همانطور که ما تجهیزات خود را ارتقاء می دهیم، مجرمین هم پیشرفت می کنند، به همین جهت آموزش حین خدمت اولویت است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در مجموع کمبود کارآگاه در پلیس وجود دارد، اما کمبودها را با آموزش و ارتقاء مهارت جبران می کنیم.

وی افزود: تمرکز ما در بحث مبارزه با کالای قاچاق بیشتر روی باندهای بزرگ است، بیش از 50 درصد رشد در برخورد با پرونده های سنگین داشتیم.

سردار مومنی گفت: مکانیزه کردن فرآیندها باید در دستور کار قرار گیرد، در بندرعباس 4هزار کانتینر عبور می کند که شاید فقط 200کانتینر به صورت مکانیزه کنترل می شود.


*در سال ٩٤ و ٩٥ شاخص های امنیتی بهبود خاصی داشته است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در سال 94و 95 شاخص های امنیتی بهبود خاصی داشته است.

وی افزود: این مهم در حالی محقق شده است که ناامنی در پیرامون کشور موج می زند، اما ایران جزیره امنی است و این دستاورد حاصل رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی است.

سردار مومنی گفت: سرقت اتومبیل 2 درصد افزایش یافته است، اما سایر سرقت ها کاهش داشته و ایران 95 امن تر از ایران سال 94است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: 6اولویت ماموریتی در ناجا برای سال جدید اعلام شد که عبارتند از مبارزه با قاچاق کالا، سرقت، ارتقای امنیت احتماعی و اخلاقی، مبارزه با مواد مخدر و کاهش تصادفات.

وی تصریح کرد: البته یک اولویت دیگر آموزش بوده که از سال 94 در دستور کار قرار گرفته است.

سردار مومنی گفت: برای اینها 3قرارگاه تعیین شده، امروز مهارت بدون آموزش امکان ساماندهی امور را ندارد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در حوزه وقوع و کشف دستاوردهای خوبی داشتیم، در حوزه قاچاق کشفیات در 6ماهه اول 34درصد رشد داشته است.

وی افزود: این در حالی است که بر اساس آمار 20میلیارد قاچاق کالا داریم که این ضربه سنگینی به اقتصاد کشور می زند، باید خلاهای قانونی را پیدا و آنها را رفع کنیم.

سردار مومنی تصریح کرد: هفته گذشته همکاران ما 11کانتینر کالای قاچاق ظروف کریستال و چینی و سرامیک کشف کردند، در حالی که اگر فرآیندها مکانیزه بود و اسناد دریایی با اسناد گمرکی هماهنگ بود چنین اتفاقی نمی افتاد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: اصولاً تولید امنیت حاصل یک کار جمعی همراهی مردم و همه دستگاه های ذی ربط است.

وی افزود: باید تلاش کنیم با ارتقای کارآمدی کشفیات را افزایش دهیم و بدانیم که کشف بدون ارتقا مهارت و دانش دیگر به صورت سنتی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: از سردار مقیمی می خواهم آموزش و مهارت را در اولویت قرار دهد و از دستاوردها و تجربه های مراکز علمی بیشتر استفاده کند.

سردار مومنی گفت: در حوزه کشف سرعت عمل بسیار مهم است، همین که مردم متوجه شوند در حوزه کشف با سرعت وارد شدیم برایشان اطمینان خاطر ایجاد می شود. نیروی انتظامی در عین امنیت عینی امنیت روانی را هم ایجاد کند

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.