سردار اشتری:

دشمنان به دنبال از بین بردن ثبات امنیتی در کشور هستند/ نگهبانان محله بیشتر می‌شوند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر امروزه دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد به این دلیل است که نیروهای نظامی و دفاعی ما قدرت بازدارندگی داشته و توانمندی خوبی برخوردار است.

دشمنان به دنبال از بین بردن ثبات امنیتی در کشور هستند/ نگهبانان محله بیشتر می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش موسسات حفاظتی و مراقبتی مراکز انتظامی ناجا که امروز (دوشنبه)  در ستاد مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان نظام که در راس آن امریکا است، اگر یک زمانی به قدرتی دست یابد به دنبال از بین بردن نظم و ثبات امنیتی ما خواهد بود.

وی ادامه داد: ما دیدیم که آنها به تعهدات خود عمل نکردند، اگر آنها دلسوز بودند، چرا به مطالبات ما جواب نمی‌دهند.

سردار اشتری در خصوص اهمیت جایگاه نگهبابان محله بیان داشت: نگهبانان محله بهترین نمونه و نماد همکاری مردم با پلیس است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: شعار "همه با هم برای امنیت و آرامش" شعار بسیار  زیبایی است که امسال برای گرامیداشت هفته ناجا انتخاب شده است، اگر می‌خواهیم امنیت را در جامعه مستقر کرده و ارتقاء ببخشیم تا همه مردم احساس امنیت و آرامش داشته باشند؛ همه باید دست در دست هم دهیم تا این امر مهم عملی شود.

وی افزود: بالاترین نعمت برای انسان طبق گفته رسول اکرم(ص) سلامت و امنیت است که ما به طور کلی متوجه این نعمت نیستیم.

سردار اشتری ادامه داد: همه باید همت کنیم تا امنیت بسیار خوب امروز کشورمان حفظ شود.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص اهداف برنامه‌های هفته ناجا، گفت: ارتقاء ارتباط با نخبگان، مسئولان و مردم،  ارائه خدمات بیشتر به مردم و قدردانی از همکارانمان و کسانی که با ما همکاری می‌کنند، همانند نگهبابان محله از اهداف برنامه‌های ناجا در این هفته بوده است.

وی تصریح کرد: اگر امروزه نگاهی به کشورهای اطراف خود و یا حتی کشورهای خارجی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که امروزه از امنیت بسیار خوبی برخورداریم.

سردار اشتری ادامه داد: در ملاقاتی که با مسئول امنیتی یکی از کشورها داشتم به من گفت که وقتی مردم ما از خانه خود حتی به مدت یک روز بیرون می‌روند دیگر نمی‌دانند که باز خواهند گشت یا نه، آنها فکر زنده ماندن خود هستند و نه زندگی کردن، این در حالی است که به حول قوه الهی این آرامش و امنیت را داریم و دلایلش نیز معلوم است.

وی ادامه داد: اگر امروزه دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد به این دلیل است که نیروهای نظامی و دفاعی ما قدرت بازدارندگی داشته و توانمندی خوبی برخوردار است.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی به دلیل اینکه مسئولیت امنیت عمومی و در برخی موارد امنیت ملی را بر عهده دارد، بنابراین باید به گونه‌ای رفتار کند که مردم از احساس امنیت و آرامش برخوردار باشد.

وی درباره جایگاه نگهبابان محله تصریح کرد: نگهبانان محله به عنوان مرجع و پناه آن محله باید به طوری رفتار کند که مردم از دیدن آنها احساس آرامش کنند و اگر می‌خواهند منزل خود را ترک کنند به راحتی به دلیل حضور نگهبانان محله با احساس آرامش این کار را انجام دهند.

سردار اشتری با بیان اینکه همه مردم به پلیس اعتماد دارند، گفت: مردم به شما نگهبانان محله که نمادی از پلیس هستید نیز اعتماد دارند و شما به عنوان امین و امانتدار مردم کار سنگینی بر عهده دارید.

وی بیان داشت: بنا داریم، موسسات حفاظتی، مراقبتی و مجموعه‌های تحت امر در محلات توسط خود مردم تشکیل دهیم چرا که با این اتفاق بسیاری از کارهای ما در نیروی انتظامی سبک تر می‌شود و ضریب امنیت و آرامش مردم نیز ارتقا می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: این حلقه اتصال بین مجوعه حفاظتی و مراقبتی با فرماندهان کلانتری و مجموعه کلانتری‌ها که باید همکاری دو جانبه خوبی را با یکدیگر داشته باشند از طریق پلیس پیشگیری دنبال می‌شود.

وی درباره منشور اخلاقی قرائت شده در همایش نگهبانان محله، تصریح کرد: اگر منشوری که امروز بندهای آن توسط عزیران قرائت شود عملیاتی و اجرایی شود تمامی انچه مد نظر ما و شما است محقق خواهد شد چرا که این منشور مبنای کار موسسات کار حفاظتی مراقبتی و شما عزیزان نگهبان محلات بوده و باید بتوانیم بر آن پایبند باشیم.

سردار اشتری با اشاره اینکه همیار پلیس و پلیس افتخاری نیز با پلیس جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کنند، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری مردم پلیس را یار مهربان خود می‌دانند بنا براین باید کاری کنیم یار مهربان بودنمان بیشتر ملموس باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار