معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: دولت، سازمان ها را به تشکیل یگان حفاظت در برنامه ششم توسعه ملزم کرده است.

الزام سازمان ها برای تشکیل یگان حفاظت در برنامه ششم توسعهبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار ایوب سلیمانی معاون هماهنگ کننده ناجا در سومین همایش سراسری یگان های حفاظت که امروز (یکشنبه) در سازمان انرژی اتمی برگزار شد، اظهار داشت: برزگترین نعمت امنیت و صحت است و حفظ موجودیت جامعه به میزان امنیت بستگی دارد و هیچ کار اساسی در هیچ کشوری را بدون امنیت نمی توان انجام داد و رشد و شکوفایی هر جامعه ای در گرو امنیت است.

وی افزود: به گفته فرمانده کل قوا اگر تمام دنیا را داشته باشی بدون امنیت تلخ است، هر کاری که در جامعه بخواهیم انجام دهیم در گرو امنیت است.

معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: اساس انسان ها و سازمان ها به نقش رسالتی است که بر دوش دارند.

سردار سلیمانی بیان داشت: امنیت در سطح ملی یعنی آنچه که به تمامیت اراضی بستگی دارد که حفظ آن بر عهده نیرو های ارتش و سپاه است.

وی با بیان اینکه امنیت ملی را  می توان در 4 واژه تعریف کردکه آن دفاع همه جانبه است، گفت: امروز قدرت ما توسعه پیدا کرده است و  مقام معظم رهبری به دشمن اعلام  کردند که در مقابل هر هجمه ای پاسخ متقابل خواهیم داشت.

معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: دولت، سازمان ها را به تشکیل یگان حفاظت در برنامه ششم توسعه ملزم کرده است.

سردار سلیمانی گفت: در عرصه امنیت کشور، آنچه که به درون کشور باز می گردد بر عهده نیرویبزرگ انتظامی است و دیگر دستگاه ها به نیروی انتظامی کمک می کنند.

 تاکید کرد: لحظه به لحظه دشمن به فکر ایجاد بی امنی در کشور است و هدف نهایی دشمن ضربه زدن به کشور است که خوشبختانه کمترین توفیق را داشته است.

وی گفت: نیروی انتظامی موظف است امنیت و آرامش را که شعار اصلی ناجا است برای تک تک مردم کشور تامین کند و وظیفه برخورد با هر آنچه موجب ناامنی را ایجاد می کند، دارد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه باید مقتدر با هرآنچه موجب نا امنی مردم باشد، برخورد کرد، گفت: روز به روز عرصه های ماموریت بیشتر و جرم و جنایت متنوع تر می شود، به دلیل شرایط کشور در یک دهه گذشته هیچ ظرفیت جدیدی به نیروی انتظامی اضافه نشده است، در صورتی که فعالیت های نیروی انتظامی در ماموریت ها 4برابر شده است.

معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: شرایط کشور هم اجازه توسعه بیش از حد را نمی دهد و نه امکان دارد و نه به مصلحت جامعه است.

وی ادامه داد: امروز نیاز است نیروی انتظامی توسعه فوق العاده پیدا کند، راهبرد های اصلی ما این است که تمام کسانی که مجموعه هایی را دارند که نیاز به امنیت دارد باید خودشان با حمایت نیروی انتظامی اقدام به تامین امنیت کنند.

سردار سلیمانی بیان داشت: تمام کسانی که مرجع ساخت و ساز هستند باید در ساخت و سازها امنیت را تامین کنند.

معاون هماهنگ کننده ناجا بیان کرد: راهکار دیگر فناوری در اجرای ماموریت پلیس نقش موثری دارد و هر ریالی که در تجهیزات پلیس داشته باشد موفق تر خواهیم بود و اگر در جاده ها حدود 6هزار عدد دوبین داشته باشیم می توانیم امنیت جاده ها را فوق العاده بالا ببریم که فقط500 دوربین در جاده ها وجود دارد و یکی از اقدامات ما توسعه فن آوری های پلیس است.

سردار سلیمانی گفت: در خصوص یگان های حفاظت به میزانی که این یگان ها توسعه پیدا می کند هم رفع دغدغه می شود و هم کارهای پلیس کمتر می شود و باید هم افزایی در سازمان ها برای حمایت از یگان های حفاظت در سازمان ها وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در دولت وجود یگان های حفاظت در سازمان ها از تمایل به الزام تبدیل شده است و تمام نهاد ها ملزم به تشکیل یگان های حفاظت شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار