سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

کاهش بیش از 5درصدی وفات در کرمانشاه

کارشناس مسئول آمار اداره ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: بیماری های قلبی، عروقی و در رتبه بعد سرطان ها و تومور ها علل اصلی مرگ و میر در استان کرمانشاه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛بهروز اویسی با اشاره به اینکه در 6 ماهه اول سالجاری تعداد 17 هزار و 511 مورد ولادت در استان ثبت شده که در مقایسه با مشابه سال قبل کاهش 4/3 دهم درصدی را نشان میدهد، افزود: در همین مدت تعداد 5 هزار و 336 مورد فوت در استان رخ داده است که کاهشی 2/5 دهم درصدی را نسبت به مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی از افزایش میزان ازدواج و طلاق در استان نیز خبر داد و ادامه داد: تعداد 9 هزار و 39 مورد ازدواج و 2 هزار و 288 مورد طلاق در 5 ماهه اول سال در استان ثبت گردیده که به ترتیب 3/1 و 13 درصد افزایش را نسبت به پنج ماهه سال قبل نشان می دهند.

کارشناس مسئول آمار اداره ثبت احوال استان کرمانشاه نسبت جنسی ولادت در استان را 109 اعلام کرد و تصریح داشت: در مقابل تولد هر 100 نوازد دختر، 109 نوزاد پسر در استان متولد می شود.وی در رابطه با نسبت جنسی فوت در استان نیز گفت: نسبت جنسی فوت در استان 140 است یعنی در مقابل 100 فوت زنان، 140 واقعه فوت مردان اتفاق می افتد.

اویسی از ثبت 7/99 درصدی ولادت ها و 1/99 درصدی فوتی ها در مهلت قانونی استان توسط اداره کل ثبت احوال خبرداد و خاطر نشان ساخت: اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه در این رابطه جزء استان های برتر کشور به شمار می رود.

 وی اضافه کرد: در 6 ماهه اول سال جاری 6 مورد سه قلو زایی و 302 مورد دو قلو زایی در ثبت احوال استان ثبت گردیده که جمعا 624 مورد چند قلو زایی می باشد.

 کارشناس مسئول آمار اداره ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: بیماری های قلبی، عروقی و در رتبه بعد سرطان ها و تومور ها علل اصلی مرگ و میر در استان کرمانشاه هستند.

 وی نرخ وفات در استان را در همین مدت 2/5، نرخ ولادت 9/ 16و نرخ ازدواج5 /10 و نرخ طلاق را 6/2 عنوان کرد.اویسی در پایان محبوب ترین اسم در میان کرمانشاهیان را در پسران امیر علی، محمد و امیر عباس و در میان دختران باران، رها و فاطمه دانست.

 انتهای پیام/ز






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.