مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:چهار مرکز در استان کرمانشاه کار مشاوره ژنتیکی را انجام می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ امید قادری گفت: بین دو تا پنج درصد از تولدهای نوزاد انسان که در دنیا اتفاق می‌افتد با توجه به شرایط جغرافیایی و محیطی آن کشور، دارای نقص ژنتیکی است.

وی یکی از معضلات مهم جامعه را بروز معلولیت‌ها عنوان و اشاره کرد: مشاوره ژنتیکی تا حد زیادی می‌تواند در کاهش این پدیده اثر داشته باشد، چرا که معلولیت‌ها اثرات فراوانی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی ایجاد می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه مشاوره‌های ژنتیکی برای زوج‌های جوان لازم و ضروری است، ادامه داد: انجام مشاوره ژنتیکی برای افرادی که حاملگی در سنین بالا دارند، خانواده‌های که فرزند معلول دارند و یا خویشاوندان درجه‌یک آن‌ها دارای فرزندان معلول است، ازدواج‌های فامیلی و همچنین افرادی که بیماری‌های ارثی دارند، لازم و ضروری است.

این مسؤول به فعالیت چهار مرکز در استان کرمانشاه که کار مشاوره ژنتیکی را انجام می‌دهند اشاره و بیان کرد: انجام آزمایشات ژنتیکی هزینه بالایی دارد که در این راستا، هزینه آن از سوی بیمه‌های درمانی و یا سازمان بهزیستی به‌خصوص برای افرادی که از توانایی مالی خوبی برخوردار نیستند پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.