کرمانشاه؛وو

اجرای هرگونه توافق بین المللی بدون تصویب مجلس خلاف قانون است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: اجرای هرگونه توافق بین المللی بدون تصویب مجلس خلاف قانون است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون FATF، اظهار کرد: در خصوص روند اجرای این توافق اطلاعی ندارم، اما اجرای هرگونه توافق بین المللی بدون تصویب مجلس خلاف قانون بوده و این مسئله توافقنامه FATF را نیز شامل می‌شود.

دکتر حشمت الله فلاحت پیشه گفت: هر نوع توافقنامه بین اللملی باید برای اجرایی شدن به تصویب مجلس برسد و دولت باید توافقنامه FATF را نیز برای تصویب به مجلس بیاورد.

نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در خصوص مباحث مطرح شدهپیرامون توافقنامه FATF، اظهار کرد: از روند اجرای این توافق اطلاعی ندارم، اما تا زمانی که این توافقنامه به تصویب مجلس نرسد اجرای آن خلاف قانون است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه توافق FATF در زمینه مقابله با پولشویی و قاچاق است، گفت: ایران کشوری است که خود از قربانیان تحلفات مربوط به پولشویی است و قطعا انگیزه بسیاری برای برخورد با این تخلف و آسیب‌های ناشی از آن دارد، اما این امر دلیل نمی‌شود که بدون تصویب مجلس بخواهیم چنین توافقنامه‌هایی را که با هدف کنترل مناسبات مالی ایران انجام می‌شود، پذیرا باشیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: قطعا مجلس حساسیت‌ها را در راستای بررسی این توافقنامه لحاظ خواهد کرد ودر صورت ارائه آن به مجلس ظرافت پدافند غیرعامل مالی و پولی در مورد آن با حساسیت بالایی اعمال می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه کشورهای غرب اول دنیا را آلوده می‌کنند و بعد برای رفع این آلودگی نسخه می‌پیچند، گفت: پولشویی و عوارض ناشی از آن پدیده‌ای کاملا غربی است و حال غرب برای رفع آن نسخه می‌پیچد.

فلاحت‌پیشه افزود: این موضوعات تنها بهانه‌ای برای غربی‌ها است که سیاست‌های مالی ایران در قبال صنایع کشور و موارد اینچنینی در قالب موضوع پولشویی را مورد منع قرار دهند و به اعتقاد من باید بصورت جدی مانع این کار شد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، توافق ، تصویب ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.