سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

خروج بیش از 800 نفر از مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد

بیش از 800 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان از چرخه حمایت های کمیته امداد خارج شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کل کمیته امداد استان گفت : بیش از 800 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان به دلیل توانمندی واشتغال به کار، ازدواج وخود کفایی وهمچنین فوت از حمایت این نهاد خارج شدند.

عباس اهرابی با اشاره به برنامه توسعه پنجم در رابطه با توانمند سازی مددجویان و خروج آن ها از حمایت کمیته امداد افزود : به ازای هر پنج درصد ورودی باید 10 درصد خروجی در نهاد کمیته امداد اعمال شود که ما نیز سعی می‌کنیم با ایجاد فرصت‌های اشتغال، ادامه تحصیل، ازدواج بتوانیم خروجی‌هایمان را به شکل مناسب تنظیم کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح استعداد سنجی خانواده های تحت حمایت، خاطر نشان کرد :پس از انجام مطالعات عمیق و اصولی در کارآفرینی اقشار تحت حمایت، هم اکنون طرح استعداد سنجی شغلی این خانوار ها در حال انجام است و مددجویان پس از پالایش واستعداد سنجی به سمت توانمند سازی هدایت می شوند.

اهرابی با بیان اینکه امسال بیش از یک هزار و540 نفر از نیازمندان استان پس از احراز شرایط تحت حمایت این نهاد قرار گرفتند، تصریح کرد: این خانواده ها به دلیل از کار افتادگی،بیماری سرپرست وبد سرپرستی، خانواده زندانی،خانواده سرباز،فاقد والدین،فوت سرپرست و طلاق تحت حمایت این نهاد قرار گرفتند که بیشتر این ورودی ها مختص شهرستان های بجنورد ،شیروان و راز وجرگلان است .

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد بیش از 35 هزار مددجوی کمک معیشت‌بگیر دارد که از خدمات متنوع این نهاد در طول سال بهره‌مند هستند ، افزود: در حال حاضر از این تعداد حدود 21 هزار نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد که حدود 60 درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد را شامل می‌شوند.

اهرابی با بیان اینکه این نهاد در چند سال اخیر با اجرای طرح های اشتغال زایی، بیش از 11 هزار نفر از مددجویان این نهاد را خودکفا کرده است، گفت: جشن خود کفایی دو هزار و هار و300 خانواده نیز به زودی با حضور مسئولان کشوری واستانی برگزار می شود.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.