سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

بهره مندی 5 هزار روستا از نعمت گاز

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران گفت: افزون بر پنج هزار روستای باقی مانده بالای 20 خانوار کشور تا پایان دولت یازدهم از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مصطفی شیخ بهایی گفت: جشن پایان گاز رسانی برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کشور با بهره برداری از این تعداد روستا برگزار خواهد شد.

وی گفت: هم اینک نیز 21 هزار روستا و یکهزار و 609 شهر در کل کشور در قالب 21 میلیون مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده روستاهایی که در مناطق دورافتاده سخت گذر و جنگلی نیز قرار گرفته و امکان گازرسانی از طریق خط لوله به دلیل خسارت و تخریب منابع طبیعی و محیط زیست وجود ندارد، گازرسانی آنها از طریق سی. ان. جی و یا ال. ان. جی انجام می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از سه هزار روستا در سطح کشور از نعمت گاز بهره مند شدند، گفت: ظرفیت تولید سالانه گاز در ایران افزون بر 260 میلیارد متر مکعب است.

وی استان کهگیلویه و بویراحمد را با توجه به شرایط توپوگرافی و دارا بودن حدود یک میلیون عرصه منابع طبیعی و جنگلی در آن یکی از مناطق ویژه و اولویت های اساسی دولت برای بهره مندی از نعمت گاز طبیعی در سطح کشور دانست.

شیخ بهایی بیان کرد: میزان اعتبارات عمرانی برای گازرسانی به این استان در سالجاری با افزایش بیش از سه برابر نسبت به سال گذشته به حدود 750 میلیارد ریال رسید.

بیش از 99 و نیم درصد جمعیت شهری و 67 درصد جمعیت روستایی در استان کهگیلویه وبویراحمد از نعمت گاز برخوردارند.

کهگیلویه و بویر احمد داری حدود یکهزار و 676 روستاست که 700 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارد.

تاکنون نیز 568 روستا از مجموع 700 روستای بالای 20 خانوار در این استان از نعمت گاز بهره مند شده اند که 265 مورد آن ظرف سه سال گذشته دولت یازدهم بوده است.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران به منظور شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویر احمد به یاسوج سفر کرده است.

رحمان خادم در این آیین به عنوان مدیرعامل جدید شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد معرفی و از خدمات هشت ساله هوشنگ صیدالی مدیرعامل پیشین این شرکت نیز تجلیل شد.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.