سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بهای نفت در پی اظهارات وزیر انرژی عربستان

بهای جهانی نفت پس از یک رشد ناگهانی بار دیگر به کانال 47 دلار سقوط کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات روز سه‌شنبه با سقوط به کانال 47 دلار بار دیگر کاهش یافت.

در پی توافق روسیه و عربستان در روز دوشنبه مبنی بر بازگرداندن ثبات به بازارهای جهانی نفت خام، بهای طلای سیاه افزایش یافت. نفت برنت دریای شمال پس از این توافق حدود 5 درصد بالا رفت. در معاملات صبح امروز نیز نفت روند افزایشی را طی کرد. این در حالی است که در معاملات اواسط امروز هر بشکه نفت به تأثیر از مازاد عرضه و اظهارات خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان مبنی بر اینکه نیازی به فریز نفتی نیست، بار دیگر کاهش یافت.

در همین حال، هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر با 23 سنت کاهش 47 دلار و 31 سنت معامله شد. نفت پایه آمریکا نیز به دلیل برگزاری جشن روز کارگر در این کشور بدون تغییر و با 45 دلار و 4 سنت داد و ستد شد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت از جمعه گذشته حدود 60 سنت رشد داشته است.

به باور تحلیلگران حوزه انرژی، همکاری دو کشور عربستان و روسیه برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت قابل درک است و پیش‌بینی می‌شود با اجرای توافق بهای نفت از 50 دلار در هر بشکه فراتر رود. اما سؤال اینجاست که آیا با کاهش تولید نفت، کشورهایی که اقتصاد وابسته به نفت دارند می‌توانند برای یک دوره چندماهه دوام بیاورند؟

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.