سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

کاهش آمار افراد بی سواد ارومیه

تعداد افراد بيسواد شهرستان اروميه از 38هزار نفر در سرشماري سال 90 به حدود 25هزار نفر کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، دومين جلسه شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان اروميه با حضور فرماندار و رئيس شوراي پشتيباني سوادآموزي شهرستان ارومیه، معاون سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش استان، بخشدار مركزي ، مديران آموزش و پرورش ناحيه يك و دوی اروميه برگزار شد.

معاون سواد آموزي آموزش و پرورش استان با اشاره به سرفصل فعاليتهاي چهار دهه سواد آموزي در کشور اظهار کرد: بر اساس تصميم گيري هاي انجام شده در دهه چهارم با فراهم نمودن زمينه فعاليت براي تحت پوشش بودن بيسوادان گروه سني 49-10 سال كه مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است موظف هستيم موضوع بيسوادي را حل و فصل كنيم.

نجفي با تقدير از برنامه ريزي هاي بعمل آمده در راستاي تحقق اهداف آموزش و پرورش (حتی يك معلم براي يك دانش آموز) به چالشهاي پيش روي سواد آموزي استان اشاره كرد و گفت: عدم انسداد بيسوادي، رجعت به بيسوادي در بين سواد آموزان ، عدم دسترسي به آمار دقيق بيسوادان براساس آمار سرشماري نفوس مسكن كه براساس خود اظهاري است و تخصصي بودن امر مهم سواد آموزي و عدم حمايت مسئولين و ديدگاه آنها از چالش هاي مهم سواد آموزي در استان است.

فرماندار شهرستان اروميه و رئيس شوراي سواد آموزي نیز در اين جلسه با تاكيد بر نقش و تلاشهاي متوليان امر تعليم و تربيت در كشور اظهار كرد :اعتقاد دارم با واقع بيني خاصي در راستاي ريشه كني بيسوادي و ممانعت از رجعت به بيسوادی آنان تلاشهاي زيادي صورت گرفته است.

مدير آموزش و پرورش ناحيه يك اروميه نیز با ارائه گزارشي از روند اجراي سواد آموزي عملكرد شوراي پشتيباني سواد آموزي در سال 94 اظهار اميدواري كرد : با عنايت به تاكيدات مقام معظم رهبری در امر سواد آموزی به رياست محترم جمهوري به وزير كشور و متعاقب آن به استانداران و فرمانداران و بخشداران و دهياران بتوانيم همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد قدمهاي مثبتی در رسيدن به تعالی و رشد و بهبود سوادآموزي شهرستان برداريم.

اشرف نجف آباد با اشاره مصوبات اولين جلسه شوراي پشتيباني سوادآموزي گفت: تصميم داريم در اين جلسه تفاهم نامه اي بين ادارات عضو شوراي پشتيباني را بر اساس آيتم هاي جمعيتي جديدي كه بر اساس آمار بيسوادي شهرستان تنظيم شده است عملياتي كنيم

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کاهش ، آمار ، بی سواد ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.