سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

اهتمام بیشتر دولت ومجلس به تحقق شعار سال

اصلاح نظام بانکی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی امام جمعه شهر چمران گفت: یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی اصلاح نظام بانکی است.

هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با هیأت دولت افزود: در این دیدار نخستین و مهم‌ترین مطالبه رهبری حل مشکلات اقتصادی بود و معظم‌له این مسأله را مستلزم اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانستند.

وی گفت: دولت و مجلس باید با احساس تکلیف بیشتر و با وضع قانون مناسب گام مؤثری برای تحقق اقدام و عمل انجام دهند.

خطیب جمعه چمران افزود: امروز سلاح جنگی استکبار به سمت اقتصاد نظام نشانه رفته که باید هوشیارانه و مجاهدانه و با تحقق اقتصاد مقاومتی در برابر هجمه‌های آنان ایستاد.

هاشمی گفت: منتظر جاری شدن اقتصاد مقاومتی در رگ‌های اقتصادی کشور هستیم و باید از یک کشور مصرف کننده به کشوری تولید کننده تبدیل شویم.

وی با اشاره به روز بانکداری اسلامی بدون ربا با ابراز تاسف از مشکلات عدیده نظام بانکی، افزود: یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی را اصلاح نظام بانکی می‌دانیم.

امام جمعه شهر چمران گفت: امروز اگر مطالبات بانکی عظیمی که دست چند نفر سرمایه‌دار کلان است بازگردانده و در قالب تسهیلات در اختیار واحدهای کوچک و خود مردم قرار داده شود کار و تولید رونق می‌گیرد، باید پول مردم در بانک‌ها باید به خود مردم داده شود نه آن‌را به گردن‌کلفت‌های اقتصادی دهند.

هاشمی افزود: اولویت دیگر رهبری در این جلسه فرصت و رفع تهدید فضای مجازی بود که هدف از تشکیل شورای عالی فضای مجازی نیز همین بوده است.

وی بر استفاده از ظرفیت عظیم حوزه و دانشگاه و مراکز تبلیغی برای محتواسازی و تاسیس مرکزی برای این امر تأکید کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.