سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

تقویت کالاهای داخلی در کشور

حُسن برجام نشان و اظهار بد عهدی آمریکا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه خرمشهر گفت: حُسن برجام نشان و اظهار بد عهدی آمریکا است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی مسؤولان باید کالاهای داخلی را تقویت و مردم خرید کالاهای خارجی را بر خود حرام کنند.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان با اینکه یکی از خصلت‌های افراد با ایمان، رویگردانی از اعمال لغو و بیهوده است، افزود: هر‌کاری که هدف و نتیجه مفید نداشته باشد، لغو نامیده می‌شود.

وی گفت: انسان‌های مومن نه تنها فعل و رفتارشان لغو و بیهوده نیست، بلکه افکار آنها به صورتی است که فکر و اندیشه لغو در آن جای ندارد، چون که کار لغو یاد خداوند متعال را از بین می‌برد.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه انسان‌های مومن نه تنها به سراغ کارهای لغو نمی‌روند، بلکه روح آنها بسیار عظیم است و کارهای لغو هم به سوی آنها نزدیک نمی‌شود، افزود: برای ایجاد محرمیت بین زوجین باید رضایت مرد، زن و پدر زن رعایت شود.

وی با اشاره به همایش دو روزه مدیران و ائمه جمعه مناطق هفت‌گانه آزاد که در محل ارس برگزار شد، بیان کرد: انسان زمانی که به این مناطق سفر می‌کند، از طرفی برای این که کارهای خوبی صورت گرفته و افراد بیکار کم است خوشحال می‌شود، اما از طرفی دیگر یاد بی‌لیاقتی‌های پادشاهان قاجار می‌افتد و برای این که حاصل‌خیز‌ترین مناطق را به کشورهای دیگر دادیم، افسوس می‌خورد.

موسوی به واقعه 28 مرداد و نامه آیت‌الله کاشانی به نخست وزیر وقت اشاره و گفت: آیت‌الله کاشانی همان‌گونه که در نامه او به مصدق بیان شده است، به دنبال حفظ حکومت بود اما روشنفکران آن زمان به بحث علما و مراجع عمل نکردند.

امام جمعه خرمشهر افزود: روشنفکران باید مقداری تاریخ را مطالعه کنند که اگر آنها به حرف علما و مراجع گوش ندهند، معاهده‌ای مانند «برجام» به‌وجود می‌آید.وی با بیان اینکه تنها حُسن برجام، نشان و اظهار بدعهدی آمریکا است، گفت: مسؤولان باید در رابطه با اقتصاد مقاومتی تلاش و برنامه‌ریزی کنند، چون این مرحله اول از ملزومات اقتصاد مقاومتی است.

موسوی مرحله دوم از ملزومات اقتصاد مقاومتی را کیفیت بخشی محصولات داخلی از جانب دولت و تولیدکنندگان دانست و افزود: از این جهت باید تولیدکنندگان برای کیفیت بخشی محصولات داخلی تلاش کنند تا بازار رقابتی ایجاد شود.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه غالب کالاهای ما بازار خارجی ندارند، گفت: دولت و مسؤولان باید با مافیای ثروت که حیاتشان نهفته در واردات است، برخورد کنند چون این افراد قصد ورود در انتخابات را هم دارند.

وی با بیان اینکه واردات و صادرات نباید انحصاری باشد، افزود: نباید با خرید کالاهای خارجی افتخار کنیم چون تا زمانی که ما مردم این کالاهای خارجی را بر خود حرام نکنیم، مشکلات حل نمی‌شود و اقتصاد مقاومتی تحقق نمی‌یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.