سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

خانه دار شدن خانواده های دارای دو معلول

معاون مشارکت های مردمی، مسکن و اشتغال بهزیستی استان گفت:خانواده های دارای دو معلول در کهگیلویه وبویراحمد خانه دار می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمدکریم آریا گفت: یکی از شرایط لازم برای ارایه تسهیلات به این خانواده ها، فاقد مسکن بودن سرپرستان خانوار است.

وی از شناسایی 111 خانواده دو معلولی دارای شرایط ویژه خانه دار شدن در حوزه شهری و 128 خانواده نیز در روستاهای استان خبر داد.

آریا مبلغ پرداختی و بلاعوض برای مسکن شهری خانواده های دو معلول به بالا را 300و در روستاها نیز 180میلیون ریال اعلام کرد.

معاون مسکن و اشتغال اداره کل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از مجموع 625واحد مسکن مهر جامعه هدف بهزیستی استان نیز تاکنون 150 مورد تحویل متقاضیان و مددجویان شده است.

وی همچنین از ارایه بسته های حمایتی و تشویقی به کارفرمایان واحدهای تولیدی در بخش های مختلف در قالب اجرای طرح جبران عدم کارایی برای بکارگیری معلولان خبر داد.

آریا افزود: پرداخت 50درصد حق بیمه و اعطای تسهیلات ویژه و بلاعوض تا سقف 150میلیون ریال برای کارفرمایان در صورت تعهد و تضمین پنج سال جذب فرد معلول از مهمترین مزایا و بسته های حمایتی در راستای اجرای این طرح است.

وی یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی بویژه معلولان را اجرای طرح های تشویقی دانست و افزود: توانمندسازی مددجویان همواره یکی از رویکردها و راهبردهای مهم سازمان بهزیستی بوده است.

تاکنون 18 هزار معلول در سطح استان شناسایی شده اند که حدود 6 هزار و 100 نفر از آنها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

به گفته مسئولان بهزیستی نرخ معلولیت در کهگیلویه وبویراحمد با 6 دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری حدود 2.7 درصد است.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.