سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

نیاز ۲۰ میلیاردی مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی

اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود، آیین بهرهبرداری این پروژه درهفته دولت یا درهفته دفاع مقدس امسال برگزار شده و این مرکز به بهره برداری میرسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینكه روند احداث مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی خوزستان رو به پایان است، گفت: تجهیز و راه‌اندازی این مرکز نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

عبدالرضا فرجیان، مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در بازدید از پروژه مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی خوزستان گفت: این پروژه تنها مرکز توانبخشی جانبازان قطع نخاعی استان است که از سال ۸۷ ساخت آن در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون روند احداث آن رو به پایان است.

وی اظهار كرد: این مرکز در مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر با یک هزار و ۵۰۰ متر زیربنا احداث شده که دارای بخشهای مرکز آسایشگاهی برای جانبازان قطع نخاعی، بخش فرهنگی برای تشکلها و پایش های سلامت و یک مرکز درمانی شبانه روزی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان ادامه داد: باتوجه به اینکه در خوزستان از مجموع ۳۵ هزار جانباز، حدود یکصد جانباز قطع نخاعی و سه هزار و ۴۰۰ جانباز شیمیایی و هشت هزار و ۷۰۰ جانباز اعصاب و روان در استان ساکن هستند، نیاز به احداث یک مرکز شبانه روزی تخصصی و فوق تخصصی احساس شد، لذا بخش ویژه‌ای در این مرکز به همین امر اختصاص داده شد.

فرجیان بیان کرد: برای ساخت این مرکز مبلغی معادل ۲۰ میلیارد ریال برای ابنیه هزینه شده و برای تجهیزات نیز حدود ۲۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که در جلسه با استاندار خوزستان این وعده داده شد که با پیگیری از سازمان برنامه و بودجه کشور این اعتبار تخصیص داده شود.

وی گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود، آیین بهرهبرداری این پروژه درهفته دولت یا درهفته دفاع مقدس امسال برگزار شده و این مرکز به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.