رئيس اداره شيلات شهرستان بهبهان گفت: سردشت زیدون از ظرفیت قابل توجهی برای توسعه شیلات برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجيد شكاري بیان داشت: بررسي ظرفيت‌هاي شيلاتي منطقه زيدون و وجود رودخانه بزرگ زهره به عنوان يكي از بزرگترين و پر آب‌ترين رودخانه‌هاي استان مي‌تواند تحولي بزرگ در شيلات و اشتغال‌زايي ايجاد كند.

وی اظهار كرد: این ظرفيت خود به عنوان يكي از زيربناترين فاكتورهاي توسعه شيلات در منطقه زيدون است كه استفاده همزمان زمين‌هاي كشاورزي هم در جهت محصولات كشاورزي و هم در جهت توسعه آبزي‌پروري از برنامه‌هاي بسيار خوب در جهت توسعه و پيشرفت اين مهم است.

رئيس شيلات بهبهان افزود: يكي از اهداف توسعه شيلات در شهرستان بهبهان، منطقه زيدون است كه در مرحله نخست آموزش علاقه‌مندان به حرفه آبزي‌پروري را لازم و ضروري است.

شكاري اذعان داشت: شهرستان بهبهان از لحاظ فعاليت‌هاي شيلاتي يك منطقه بكر و دست نخورده است و نياز به يك همدلي و يكپارچگي خاصي بين مسؤولان شهرستان دارد.

وي خاطرنشان تصريح كرد: قبل از هر چيزي بايد در شهرستان بهبهان فرهنگ‌سازي كرد و اهميت مصرف آبزيان را به مردم آموزش داد و در فرهنگ آنها تزريق كرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در حال حاضر اداره كل شيلات به كساني كه متقاضي پرورش ماهي در قفس هستند وام اختصاص مي‌دهد.

وي خاطرنشان کرد: شهرستان بهبهان با داشتن 3 رودخانه دائمي و پر آب مارون، خيرآباد و زهره و همچنين حدودا 35 چشمه و با داشتن خاك رسي قليايي ظرفيت قوي در زمينه آبزي‌پروري دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.