توسعه مرحله دوم ميدان يادآوران به شرکت سينوپک چين واگذار مي شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مجري طرح توسعه ميدان نفتي يادآوران از نهايي شدن طرح جامع توسعه (MDP) اين ميدان خبر داد و گفت: بر اساس مذاکره هاي انجام شده، مقرر شد توسعه  مرحله  دوم اين طرح به شرکت چيني سينوپک واگذار شود .

هادي نظرپور  با اشاره به شروع قرارداد توسعه  مرحله نخست ميدان نفتي يادآوران با شرکت چيني سينوپک در سال ۱۳۸۷  افزود : بر اساس مذاکرات انجام شده، توسعه  مرحله  دوم اين طرح نيز به اين شرکت چيني  واگذار شود.

وي هدف از توسعه  مرحله  نخست ميدان نفتي يادآوران توليد ۸۵ هزار بشکه نفت در روز اعلام کرد و گفت:اين در حالي است که هم اکنون روزانه ١٠٠ هزار بشکه نفت (يعني ۱۵ هزار بشکه بيش از مقدار تعهد شده) از اين ميدان مشترک برداشت مي شود.

مجري طرح توسعه ميدان نفتي يادآوران با بيان اين که توليد نفت از اين ميدان مشترک درحالي به مرز ١٠٠ هزار بشکه رسيده که عراق، توليد خود را از حدود چهار ماه پيش آغازکرده است افزود: از ابتداي توليد زودهنگام از اين ميدان تاکنون، افزون بر ۵۴ ميليون بشکه نفت از اين ميدان برداشت شده است.

نظرپور هدف توليد برداشت نفت از ميدان يادآوران در مرحله  دوم را توليد ۱۸۰ هزار بشکه نفت در روز اعلام کرد و گفت:انتظار مي رود اين هدف تا ۴ سال آينده عملياتي شود.

وي با اشاره به افزايش ذخاير نفت درجاي ميدان يادآوران،توضيح داد: بر اساس برآوردهاي اوليه نفت در جاي اين ميدان حدود ١٢ ميليارد بشکه اعلام شده بود که هم اکنون به ٣١ ميليارد بشکه بالغ شده است.

مجري طرح توسعه ميدان نفتي يادآوران افزود: باتوجه به افزايش ۱۹ ميليارد بشکه اي ذخاير درجاي ميدان نفتي يادآوران، امکان تعريف فازهاي چهارم و پنجم توسعه اي براي اين طرح وجود دارد

ميدان نفتي يادآوران در ١٠ کيلومتري جنوب شرقي ميدان آزادگان و در حدود ۷۰ کيلومتري جنوب غربي اهواز و شمال خرمشهر در منطقه جغرافيايي کوشک و حسينيه به صورت شمالي- جنوبي در گستره نوار مرزي کشور عراق واقع شده است که از ميدانهاي مشترک با کشور عراق است.



انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.