سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

برگزاری برنامه‎های دهه کرامت در کاشان کار فاخر و ارزشمندی است

تنوع و تمرکز برنامه‎های ارزشی دهه کرامت با محوریت موسسه خادمین حضرت رضا(ع) کاشان در قالب جشنواره آه و آهو یک کار فاخر، ارزشمند و بی‌نظیر در سراسر کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جانشین ستاد جشن‌های مردمی دهه کرامت در کشوردر دیدار با اعضای اجرایی جشنواره آه و آهو و جشن زیر سایه خورشید از موسسه خادمین حضرت رضا(ع) کاشان در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: برنامه‌های این جشنواره دارای تنوع و پیوند با تمام اقشار مردمی به‌لحاظ ارائه محتوای کیفی و ارزشی برای آنها است.

مرتضی طاهریان، استفاده از ظرفیت‌‌های مختلف فرهنگی، آیینی، سنتی و ارزشی شهر در این جشنواره و تقدیر از بزرگان و پیش‌کسوتان این حوزه‌ها را از دیگر نکات مثبت و قابل تامل برنامه‌های دهه کرامت در قالب جشنواره آه و آهو در کاشان دانست و افزود:برگزاری این جشنواره با این

سطح کمی و کیفی کار بسیار عالی و جذابی است.

به‌گفته‌وی، استفاده از ظرفیت عظیم هیات‌های مذهبی دارالمومنین کاشان نکته‌ ارزشمندی است که دست‌اندرکاران این جشنواره در موسسه خادمین حضرت رضا(ع) می‌توانند هر چه بهتر و بیشتر از آن استفاده‌ کنند و بهره‌‌مند شوند.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور، تصریح‌کرد: وی برگزاری برنامه‌ای طی 11 شب با این جدیت، گستردگی، تنوع و  تمرکز را با محوریت موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان در هیچ جای کشور ندیده‌است.

طاهریان، ‌موج‌آفرینی زیبای معنوی و باشکوه برنامه‌های دهه کرامت از برکت امام رضا(ع) در سراسر کشور را تاکیدکرد و گفت: برنامه‌های این دهه در بیشتر نقاط کشور به‌مدت دو روز در مراکز استانی و شهرستان‌ها اجرا می‌شود اما این در حالی است که برنامه‌های این دهه در کاشان علاوه بر 11 شب برگزاری مستمر  در شب و روز میلاد نیز با ورود خدام حرم رضوی و  برگزاری جشن زیر سایه خورشید به‌اوج خود می‌رسد.

وی،اظهاداشت: موسسه خادمین حضرت رضا(ع) با اقدام ارزشمند برگزاری جشنواره آه و آهو طی دهه کرامت به معنای واقعی کلمه ثابت کرد که مردم کاشان در عزای اهل‌بیت(ع) عزادار و در ایام شادی حضرات معصومین شاد و خوشحال هستند.

به‌گفته‌وی،این موسسه با اجرای برنامه‌های پرمحتوای فرهنگی هنری و ارائه محتوای مورد نیاز تمامی اقشار یک دهه کامل و شاد را در ترویج فرهنگ رضوی برگزارمی‌کند.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در ادامه استفاده از نظرات و ارشادات علما را به اعضای اجرایی جشنواره تاکیدکرد و گفت:این اقدام و توفیق معنوی اعضای موسسه در برگزاری جشنواره جای تبریک و تقدیر ویژه دارد.

طاهریان، تصریح‌کرد: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور با وجود بضاعت اندک خود سعی و تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت خوب این شورا از طریق دستگاه‌های اجرایی برگزاری  این جشنواره را در کاشان هر چه بیشتر و بهتر حمایت و مساعدت کند.

وی با اشاره به ظرفیت خوب، مشارکت و حمایت دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی به‌ویژه صدا و سیما در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور گفت: کاشان با برگزاری 11 شب جشنواره آه و آهو از طریق اجرای  همایش‌های خانواده‌، طب، کودکان، اشعار و نواهای رضوی و امامزادگان موج‌آفرینی زیبایی در کشور ایجادکرده‌است.

به‌گفته‌وی،راه‌اندازی کانال تلگرامی خادمین حضرت رضا(ع)با این شعار که «ما بر این باوریم که خادم امام رضا (ع) فقط در مشهد نیست»، انتشار اخبار جشنواره و اطلاع رسانی آن به‍‌ خبرگزاری‌ها با حضور جمعی از جوانان ولایی، متعهد و ارزشی در ترویج فرهنگ رضوی شور و عشق وصف‌ناشدنی را حرکت بخشیده‌است.

جانشین ستاد جشن‌های مردمی دهه کرامت در کشور، ظرفیت‌سنجی از هیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، معرفی هر چه بیشتر زوایای شخصیتی حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع)، فاطمه معصومه(س) و سیره رضوی را طی دهه کرامت از دست‌اندکاران موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان خواستارشد و گفت:دهه کرامت فرصت خوبسی برای ادای احترام به فرزندان امام کاظم باب الحوائج اهل‌بیت(ع) است.

طاهریان، به‌میدان آوردن همه ظرفیت‌ها در ترویج فرهنگ رضوی را تاکیدکرد و گفت: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور دستگاه‌های مهمی چون صدا و سیما، مراکز علمی و دانشگاهی، اجرایی، مردمی، بازار و اصناف را به‌کار گرفته‌است که می‌توان برای تقویت برنامه‌های کاشان نیز از آن استفاده کرد.

وی، تکریم مردم و شرکت‌کنندگان در جشنواره و جشن‌های دهه کرامت و  حتی تغییر شخصیت معنوی و انقلاب روحی افراد را خاطرنشان‌کرد و گفت: هرجا که برای اهل‌بیت(ع) برنامه و بزرگداشتی می‎گیرند آنجا به‌منزله حرم امن و مقدس اهل‌بیت(ع) است و ارائه رفتاری کریمانه و در شان ائمه‌اطهار و عاشقان و علاقه‌مندان به این خاندان را در آن مکان می‌ طلبد.

به‌گفته‌وی،تداوم این حرکت ولایی در کاشان و اظهار عشق و مودت و ارادت به اهل بیت (ع) خاصه امام رضا(ع)با این تفکر که خادم امام رضا (ع) فقط در مشهد نیست ثابت کرد همانطور که کاشان بهترین عزاداری را در محرم و ایام شهادت ائمه معصومین(ع) دارد بهرین برنامه مفرح و ارزشی را نیز در ایام موالید و شادی ائمه‌اطهار(ع) دارد.

 این خادم فرهنگی امام رضا(ع) درگیر کردن مجموعه‌های فرهنگی مذهبی شهر با ایجاد رقابت ‌بین‌آنها توسط موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در قالب برگزاری جشنواره آه و آهو را یادآو رشد و گفت: جایگاه ثابت و تمرکز همه ظرفیت‌ها در این برنامه کار بسیار فاخ ر و  ارزشمندی است.

طاهریان، با ابلاغ سلام و  سپاس دوستان از آستان قدس رضوی به دست اندرکاران اجرایی جشن های دهه کرامت از موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان گفت: بزرگواران آستان قدس رضوی بر این عقیده هستند که انجام این کار مناسبتی اعضای موسسه همراه  با اخلاص و جدیت در دهه کرامت از سال 83 تا کنون قابل تقدیر است.

وی، در پایان عضویت دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، مردمی و مراکز علمی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور را تاکیدکرد و گفت:استفاده از این ظرفیت از  طریق وزارت کشور به معاونین سیاسی استانداری ‌ها،فرمانداری‌ها و امام جمعه‌ها حتی در قالب شورای فرهنگ عمومی نیز ابلاغ شده‌است تا از همه ظرفیت‌های سایر بخش‌های شهر  در احترام و تکریم ایام دهه کرامت استفاده شود.

شایان ذکر است، مرتضی طاهریان پس از نشست با اعضای اجرایی جشنواره آه و آهو و جشن زیر سایه خورشید از موسسه خادمین حضرت رضا(ع) کاشان در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از آماده سازی محل برگزاری جشنواره آه و آهو نیز بازدید کرد و برای شرکت در جلسه این شورا عازم طبس شد.

این نشست با حضور مصطفی جوادی مقدم، رییس اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی کاشان و ارائه گزارش روح الله توکلی، مدیر عامل موسسه خادمین امام رضا(ع) در این شهرستان برگزارشد.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.