سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

رشد 45 درصدی مبارزه با علف‌های هرز

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مبارزه با علف‌های هرز در استان به رشد 45 درصدی رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرهاد شریفی گفت : در ابتدای دولت تدبیر و امید سطح مبارزه با علف‌های هرز در استان 335هزار و 107 هکتار بوده که در تیرماه سال زراعی جاری در سطح 487هزارو 228 هکتار مبارزه شده است.

وی با اشاره به اینکه در مبارزه با آفات در مزارع و مبارزه با بیماری‌های گیاهی به ترتیب 30 درصد و 28و 5دهم درصد نسبت به دولت قبل کاهش داشته‌ایم تصریح کرد: مبارزه با آفات و بیماریها بر اساس سال، سطوح زیر کشت، شرایط آب و هوایی، وضعیت آفت یا بیماری بر اساس تحلیل‌های نیازمندی به انجام مبارزه بوده و تصمیم‌گیری در خصوص انجام یا عدم انجام مبارزه گرفته می‌شود و لذا کاهش سطح مبارزه به علت عدم نیاز به مبارزه بوده و بازدهی یا کاهش بهره‌وری در کنترل آفات یا بیماری نیست.

شریفی با بیان اینکه در دولت قبلی سطح مبارزه زراعی مکانیکی در مزارع حدود 581 هزار و 411هکتار می‌باشد اضافه کرد: در دولت یازدهم این سطح به 652هزار و 546هکتار رسیده که افزایش 12 و 2دهم درصدی را نشان می‌دهد.

شریفی میزان ضدعفونی بذور را در دولت گذشته 96هزار و 599 تن اعلام کرد و گفت: در دولت حاضر این رقم به 99هزار و 31 تن رسیده که رشد 2ونیم درصدی را نشان می‌دهد.

وی صادرات محصولات کشاورزی از مراکز قرنطینه‌ای استان کرمانشاه را از 719هزار و 251 تن در دولت قبلی به 993هزار و 765 تن در دولت تدبیر و امید افزایش داده‌ایم که رشد 38و2دهم درصد را نشان می‌دهد.

وی افزایش صادرات را نتیجه ارز آوری بیشتر ، توان بالقوه صادرات محصولات کشاورزی و انجام توان کاری و کارشناسی بخش دولتی بیان کرد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، رشد ، مبارزه ، علف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.