مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سالانه 3300 بیکار از تامین اجتماعی استان حقوق می‌گیرند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کیومرث فلاحی سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین سازمان اقتصادی و اجتماعی کشور و خاورمیانه دانست که بیش از 42 میلیون نفر در کشور تحت پوشش آن هستند.

وی با بیان اینکه این سازمان بار درمان و بیمه 42 میلیون نفر را از دوش دولت برداشته، اظهار کرد: دولت با تمام نیرویی که دارد فقط درمان و بیمه 38 میلیون نفر را بر عهده دارد.

به گفته این مسئول اکنون بدهی دولت به تامین اجتماعی در این بخش حدود 100 هزار میلیارد تومان است.

فلاحی در ادامه جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان کرمانشاه را حدود 38 درصد اعلام کرد که نسبت به بسیاری از استان
های دیگر سهم پایین‌تری دارد و این نشان می‌دهد کرمانشاه نسبت به استان‌های دیگر کمتر برخوردار است.


وی در ادامه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از بزرگترین و پرمراجعه‌ترین سازمان‌های استان است، خاطرنشان کرد: در ماه 400 هزار نفر به شعب و بخش درمان تامین اجتماعی مراجعه دارند.

فلاحی تصریح کرد: البته خوشبختانه با ارائه خدمات الکترونیکی این تعداد را 100 هزار بار در سال کاهش دادیم و تعداد مراجعات امسال ماهانه به 300 هزار بار خواهد رسید.

به گفته این مسئول، گردش مالیسالانهاین سازمان در استاننیز حدود 2000 میلیارد تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه جمعیت کنونی تحت پوشش این سازمان در استان را 760 هزار نفر اعلام کردکه از این تعداد 245 هزار نفر بیمه شده اصلی و 40 هزار نفر مستمری بگیر و بازنشسته هستند.

وی ادامه داد: فقط در سال 94، حدود 4300 نفر به بازنشستگان و مستمری بگیران ما اضافه شد و این در حالیست که در خرداد 95 نسبت به خرداد 94، رشد سه درصدی بیمه شدگان را داشتیم.

فلاحی تعداد بیکارانی که رد استانماهیانه حدود چهار میلیارد تومان حقوق از تامین اجتماعی می‌گیرند را نیز 3300 نفر اعلام کرد.

وی افزود:در استان24 هزار کارگر ساختمانی، 10 هزار قالیباف و 33 هزار راننده بیمه شده همداریم.

فلاحی از مهمترین اقداماتی که در حوزه تامین اجتماعی در دست انجام است هم یاد کرد و گفت: قرار است برای اولین بار در استان شعب مکانیزه ایجاد کنیم که از بروکراسی اداری و سیستم مراجعه به اتاق کارمندان و پشت درماندن مردم می‌کاهد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، حقوق ، بیکار ، تامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.