سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

افزایش 157 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی لرستان

استاندار لرستان گفت: طی سه ماهه نخست امسال شاهد افزایش 157 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی لرستان به خارج کشور بوده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هوشنگ بازوند صبح امروز در جلسه کارگروه کالاهای صادرات غیرنفتی لرستان اظهار داشت: طی سه ماهه نخست امسال صادرات کالاهای غیرنفتی لرستان به خارج کشور امیدوارکننده است، اما باید بیشتر در این زمینه تلاش شود.
وی عنوان کرد: در این سه ماه شاهد رشد 157 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی استان لرستان به خارج کشور بوده‌ایم که می‌تواند زمینه رشد بیشتری در ماه‌های آینده داشته باشد.
 
استاندار لرستان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی استان لرستان در سال 93 بیش از 96 میلیون دلار و در سال گذشته 193 میلیون دلار افزایش داشته است.
 
این مسؤول یادآور شد: پیش‌بینی امسال ما برای صادرات کالاهای غیرنفتی در استان لرستان به خارج از کشور 230 میلیون دلار است که علاوه بر این، اتاق بازرگانی شهرستان خرم‌آباد تلاش می‌کند 100 میلیون دلار دیگر به این رقم اضافه کند.
 
استاندار لرستان گفت: انتظار ما از رایزن اقتصادی ایران در عراق این است که با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان لرستان، در تمام زمینه‌ها به ویژه صنعت و معدن، کشاورزی و دامپروری و ... همکاری لازم را با تجار لرستانی و ایرانی داشته باشد.
 
بازوند اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز شاهد استقبال کشور عراق از کالاهای ایرانی هستیم، باید از این فرصت استفاده شود و کالاهای مورد نیاز آنها را تأمین کنیم. از این رو، استان لرستان در بخش‌های مختلف می‌تواند بخشی از این کالاها را تأمین و صادر کند.
 
بازوند یادآور شد: انتظار ما از اتاق بازرگانی شهرستان خرم آباد این است که 100 میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی در لرستان را که قرار است تا پایان امسال محقق کند، انجام دهد و برای تحقق این امر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکند.
 
انتهای پیام/ا
 
 
 
 
 
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.