مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: سرانه ورزشی لرستان بیش از ۲۰ سانتی متر نسبت به میانگین کشوری کمتر است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ عزیزپور در جلسه حوزه معاونت توسعه ورزش همگانی استان که با حضور معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، به رشد ورزش قهرمانی و همگانی در لرستان طی دو سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه میزبانی مسابقات ورزشی در استان هیئت های ورزشی  رشد ۱۰۰ درصدی داشته اند.
 
وی به رشد ۳۱ درصدی ورزش قهرمانی استان در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته هزار و ۱۵۰ عنوان قهرمانی کشور، رقابت های بین المللی، آسیایی و جهانی در استان بدست آمده است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان به وجود شش سهمیه پارالمپیک و دو سهمیه المپیک کسب شده توسط ورزشکاران لرستانی اشاره کرد و افزود: امروز یک ورزشکار لرستانی با کسب آخرین سهمیه پاراالمپیک باعث شد سهمیه لرستان در پاراالمپیک به شش نفر برسد.
 
عزیزپور سرانه ورزشی لرستان را بسیار پایین دانست و بیان داشت: سرانه ورزشی لرستان بیش از ۲۰ سانتی متر نسبت به میانگین کشوری کمتر است و بخشی از سرانه ورزشی لرستان فضای خاکی است.
 
وی میانگین فعلی سرانه ورزشی لرستان را با رشد چهار درصدی طی یکسال اخیر ۵۶ سانتی متر برشمرد و افزود: امیدواریم در طرح توازن و تعادل بخشی به سرانه ورزشی کشور سرانه ورزشی استان لرستان بتواند از رتبه ۲۸ کشور به میانه های جدول و نزدیک شدن به میانگین کشوری برسد.
 
انتهای پیام /ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.