سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان کری: از رفع اختلافاتِ ترکیه و اسرائیل استقبال می کنیم

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور از رفع اختلافات آنکارا و تل‌آویو استقبال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جان کری در اظهاراتی گفت بدیهی است که از حرکت به طرف حل اختلافات بین ترکیه و اسرائیل استقبال می‌کنیم. 

وی با اشاره به موضوع رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، گفت: می‌توان با مدیریت و رهبری درست و تلاش تمامی طرف‌ها سبب آرام شدن وضع موجود و باثبات شدن آن شویم تا اثرات منفی این موضوع را کاهش دهیم. 

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: مهم‌تر از همه اسرائیل همانطور که همگان می‌دانند و ما بار‌ها بر روی این موضوع تاکید کرده‌ایم متحد مهم و دوست آمریکا است. اسرائیل همچنان با چالش‌های مهمی روبرو است و ما درباره این چالش‌ها صحبت کردیم. ما امیدواریم که با تلاش تمامی رهبران بتوانیم مسیر را به گونه‌ای تغییر دهیم که بتوانیم روشی مثبت برای اثرگذاری بر زندگی همه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و مردم کشورهای اطراف پیدا کنیم و به طرف آینده‌ای باثبات و صلح آمیز حرکت کنیم. 

نتانیاهو نیز در اظهاراتی گفت: من وزیر خارجه (آمریکا) را در جریان آخرین اطلاعات درباره توافق با ترکیه قرار دادم. به نظرم عادی سازی روابط از یک طرف گام مهمی محسوب می‌شود. این موضوع همچنین برای اقتصاد اسرائیل پیچیدگیهایی به همراه دارد. منظور من پیچیدگیهای مثبت است. ما درباره مسائل زیادی با هم گفتگو کردیم.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.