نتانیاهو به دلیل رای مثبت انگلیس به قطعنامه محکومیت شهرک سازی صهیونیستها، دیدار خود با 'ترزا می' را لغو می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه 10 رژیم صهیونیستی، نتانیاهو به کابینه امنیتی کوچک (کابینت) گفته است که دیدار احتمالی خود را با نخست وزیر انگلیس لغو می کند.

این درحالی است که رای مثبت اوکراین عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه محکومیت رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی، خشم نتانیاهو را برانگیخت و برنامه سفر نخست وزیر اوکراین به تل آویو را لغو کرد.

به گفته نتانیاهو، لغو دیدار با بالاترین مقام اوکراینی به دلیل حمایت کیف از قطعنامه شورای امنیت و رای مثبت این کشور در محکومیت شهرک سازی اتخاذ شده است.

وی روزیکشنبه در واکنش به این قطعنامه، به مسئولین وزارت امور خارجه این رژیم دستورات لازم را برای احضار سفرای کشورهای حامی این قطعنامه صادر کرد.

براساس این گزارش، سفرای کشورهای چین، فرانسه، انگلیس، مصر، آمریکا، اوکراین، نیوزلند و اورگوئه احضار می شوند.

وی همچنین دستور توقف حمایت مالی از پنج نهاد بین المللی را که از پیش نویس قطعنامه محکومیت و توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین حمایت کرده بودند، صادر کرد.

شورای امنیت سازمان ملل جمعه (3 دی) قطعنامه توقف فوری فعالیت های شهرک سازی رژیم اسرائیل را در اراضی اشغالی فلسطین، تصویب کرد.

این قطعنامه با 14 رأی موافق به همراه یک رأی ممتنع آمریکا تصویب شد. این نخستین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در هشت سال گذشته است که در زمینه اختلافات میان رژیم صهیونیستی و فلسطین و علیه رژیم تل آویو تصویب می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار