لغو کمک مالی رژیم صهیونیستی به آنگولا بعد از تصویب قطعنامه شورای امنیت

نتانیاهو تمامی کمک‌های رژیم صهیونیستی به آنگولا را پس از حمایت این کشور از قطعنامه ضد اسرائیلی شورای امنیت قطع کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، پس از آنکه کشور آفریقایی آنگولا از تصویب قطعنامه ضدصهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل درخصوص ممنوعیت شهرک سازی های اسرائیل حمایت کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تمامی کمک های اسرائیلی به این کشور پایان داد.

این یک اقدام تلافی جویانه در واکنش به موضع گیری آنگولا علیه رژیم صهیونیستی بود. آنگولا یکی از 14 کشوری بود که از قطعنامه ضد اسرائیلی شورای امنیت حمایت کرد. آنگولا یکی از کشورهای نفت خیز آفریقایی است که در حال حاضر استان "کابیندا"، که از سال 1960 برای استقلال خود مبارزه می کند، را به اشغال خود درآورده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اعضای کابینه خود دستور داد به کشورهایی که قطعنامه ضداسرائیلی شورای امنیت را به تصویب رساندند، سفر نکنند. 

وی همچنین به وزرای خود گفت با وزرای کشورهای مذکور هیچ گونه دیداری نداشته باشند. وی گفت خود او نیز با ترزا می، نخست وزیر انگلیس، در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس ملاقات نخواهد کرد.

نتانیاهو همچنین سفرای رژیم صهیونیستی را از نیوزیلند و سنگال فراخواند. کمک های رژیم صهیونیستی، از جمله کمک های امنیتی، به سنگال نیز متوقف شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار