وای نت نیوز در مطلبی به بررسی اقدامات احتمالی نتانیاهو پس از قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیل پرداخت.

آیا اسرائیل به دنبال اقدام تلافی‌جویانه علیه سازمان ملل است؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی وای نت نیوز در مطلبی به بررسی اقدامات احتمالی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از قطعنامه شورای امنیت پرداخت و نوشت: رژیم صهیونیستی در نظر دارد با هدف گیری آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از قدرت گرفتن این آژانس ممانعت بعمل آورد.

مقامات رژیم صهیونیستی معتقدند قدرت گرفتن آنروا می تواند به اسرائیل آسیب برساند و زمینه تضعیف این رژیم را فراهم کند. 

از سوی دیگر، اسرائیل سعی دارد برگزاری نشست "حقوق مسلم مردم فلسطین" (CEIRPP) را به زمان دیگری موکول کند. این رژیم مدعی است سازمان ملل به دنبال حفظ حق فلسینیان است و از آنها جانبداری می کند.

کمیته حقوق مسلم مردم فلسطین (CEIRPP) یکی از نهادهای مطرح وابسته به سازمان ملل است. این کمیته با پیش کشیدن موضوع بحران "پاکسازی قومی در فلسطین" از پیشگامان مهم در قطعنامه های ضد اسرائیلی سازمان ملل است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را بکار می‌بندد تا بودجه ارسالی به شورای امنیت سازمان ملل را که در مارس 2016 به تصویب رسید، متوقف کند. 

اوایل ماه جاری میلادی، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد اذعان کرد: در سازمان ملل ما نمی توانیم مواضع متعصبانه در قبال اسرائیل داشته باشیم. در دهه های گذشته قطعنامه ها، گزارش‌ها و کمیته های متعدد ضد اسرائیلی ایجاد شده است. با این حال، در بسیاری از موارد حقوق مردم فلسطین نادیده گرفته شده است. این یک واقعیت است که سازمان ملل نقش خنثی در برابر اسرائیل داشته است.

در پایان این مطلب آمده است: رژیم صهیونیستی امیدوار است با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا بخشی از اقدامات ضد اسرائیلی سازمان ملل کاهش یابد. همچنین صدور دستور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای احضار سفرای کشورهای عضو شورای امنیت به جز سفیر آمریکا زمینه ساز کاهش سطح روابط دیپلماتیک و حمایت‌های مالی اسرائیل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار