نخست وزیر انگلیس با شرکت در نشست سران عضو اتحادیه اروپا به توضیح نتیجه همه پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا می‌پردازد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، امروز به بروکسل سفر می‌کند تا به دیگر سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا توضیح دهد چرا مردم این کشور رای به خروج از این اتحادیه داده‌اند. احتمالا این آخرین دیدار وی به عنوان نخست وزیر در نشست شورای اروپایی محسوب می‌شود.

کامرون ابتدا با "ژان کلود،" رئیس کمیسیون اروپا، و "دونالد توسک،" رئیس شورای اروپا، دیدار می‌کند. پس از آن، کامرون با دیگر سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در ضیافت شام شرکت می‌کند که تنها موضوع این جلسه همه پرسی تاریخی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا و رای مردم به خروج خواهد بود. این اولین دیدار نخست وزیر انگلیس بعد از رای به خروج این کشور با دیگر سران اتحادیه اروپاست. انتظار می‌رود وی از دیگر سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کند مذاکراتی سازنده در رابطه با جدایی داشته باشند؛ ولی کامرون از شروع فوری فرآیند جدایی امتناع می‌کند زیرا جانشینش او باید دست به چنین اقداماتی بزند. نخست وزیر بعدی انگلیس باید اجازه مذاکرات برای توافق با بروکسل را داشته باشد تا به این ترتیب مردم بتوانند درباره برگزاری رفراندومی دیگر یا برگزاری یک انتخابات پارلمانی نظر دهند.

حزب محافظه کار انگلیس روز گذشته خبر داد تا دوم سپتامبر (12 شهریور)، رهبر جدید این حزب و نخست وزیر آینده این کشور تعیین خواهد شد. گزینه‌های احتمالی جایگزینی کامرون، "بوریس جانسون،" شهردار سابق لندن، و "ترزا می،" وزیر کشور انگلیس هستند.

بوریس جانسون که به احتمال زیاد نخست وزیر بعدی انگلیس است تحت فشارهای فوری برای برگزاری انتخابات عمومی خواهد بود.

این در حالی است که "نیک کلگ،" معاون لیبرال دموکرات نخست وزیر، می گوید: این اشتباه است که تنها اعضای حزب محافظه کار به پست ریاست جمهوری منصوب شوند.
وی خواستار برگزاری انتخابات عمومی اولیه در سال جاری میلادی شد.

"جرمی هانت،" وزیر بهداشت انگلیس، تاکید کرد اگر لندن بتواند به توافقی با اتحادیه اروپا برسد که براساس آن اجازه کنترل کامل مرزهایش را داشته باشد، ممکن است رفراندوم دومی درخصوص عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا برگزار شود.

چهار روز پس از اعلام پیروزی طرفدران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، ارزش پوند در بازار آسیا به پایین‌ترین سطح آن از سال 1985 رسید. در ابتدای معاملات روز سه‌شنبه در بازار آسیا هر پوند انگلیس یک ممیز 3236 دلار به فروش رفت که نیم درصد افزایش داشت؛ اما ارزش پوند انگلیس در مقابل ین ژاپن کاهش یافت و هر پوند 134 ممیز 81 ین به ارزشگذاری شد.

ارزش یورو نیز در برابر دلار هشت صدم درصد کاهش یافت و هر یورو یک ممیز 1013 دلار معامله شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار