سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشخیص سرطان را از گوگل بخواهید!

موتور جستجوی گوگل طی روزهای آتی قابلیت جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی فیدپراکسی: اینترنت با ارائه اطلاعاتی که بشر نیاز دارد، دریچه‌ای جدید به روی زندگی مدرن باز کرده است. بخشی از این نیازها آگاهی از انواع بیماری‌ها، تشخیص و مقابله با آن‌ها هستند. معمولاً برای اطلاع از یک بیماری، علائم آن را در اینترنت جستجو می‌کنیم. موتور جستجوی گوگل طی روزهای آتی قابلیت جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این قابلیت "جستجوی علائم" (symptom search) نام دارد.

بر این اساس، با توجه به اینکه یک درصد از جستجوهای گوگل مربوط به اطلاعات سلامت و علائم بیماری‌ها است، گوگل با همکاری دانشگاه هاروارد و کلینیک پزشکی مایو اقدام به طراحی این قابلیت کرده است. با واردکردن علائم بیماری، گوگل کارت‌های درمانی متناسب با نوع و شرایط بیماری را ارائه می‌کند. به‌عنوان مثال حتی با وارد کرده اطلاعاتی درباره نوع بیماری، گوگل قادر به تشخیص سرطان نیز است.

با این حال، طراحان "جستجوی علائم" گوگل معتقد هستند این قابلیت صرفاً برای ارتقای اطلاعات پزشکی است و برای تشخیص نهایی باید با پزشک مشورت کرد.

قابلیت "جستجوی علائم" تنها در آمریکا و انگلستان قابل‌استفاده است اما گوگل قصد دارد به‌زودی آن را در سایر کشورهای جهان و به زبان‌های مختلف عرضه کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.