بالغ کردن تخمک‌های یک دختر 2 ساله برای اولین بار / کودکان سرطانی هم می‌توانند "مادر" شوند

دانشمندان به شیوه درمانی نوینی دست یافتند که می‌تواند نویدبخش درمان نازایی در بیماران سرطانی باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، دانشمندان انگلیسی برای نخستین بار موفق به رشد تخمک‌های یک دختر دو ساله شدند تا اگر این کودک در آینده در اثر یک بیماری قدرت باروری خود را از دست داد، بتواند حس "مادر شدن" را تجربه کند. 

متخصصان باروری معتقدند این دستاورد بزرگ دانشمندان دانشگاه آکسفورد می‌تواند امید به مادر شدن را در بیمارانی که باروری آنها بر اثر حوادث، بیماری‌ها یا درمان‌هایی مانند شیمی‌درمانی در معرض تهدید قرار گرفته‌است، برای همیشه زنده نگه دارد.

دانشمندان در این پژوهش توانستند با جداسازی مقداری از بافت تخمدان یک کودک نوپا، تخمک‌های نابالغ آن را شناسایی و سپس آنها را در مدت 24 ساعت به بلوغ رسانده و برای استفاده احتمالی در آینده فریز کنند.

با این دستاورد مهم تمام بیمارانی که در آستانه عقیم شدن دائم قرار دارند و حتی خردسالان می‌توانند ده‌ها سال بعد در صورت از دست دادن قدرت باروری با تخمک‌های خودشان بارور شوند.

به گفته این دانشمندان، این نوع درمان بویژه برای کودکان سرطانی امیدوارکننده و حائز اهمیت است. چراکه درمان سرطان کودکان در بسیاری از مواقع موفقیت‌آمیز است؛ اما داروهایی که آنها در طول دوره درمان مصرف می‌کنند به علاوه شیوه‌های درمانی دیگری مانند شیمی‌درمانی و پرتودرمانی، تخمدان‌های آنها را از میان برده و آنها را برای همیشه عقیم می‌کند.

قرار است یافته‌های این تحقیق به طور کامل در کنفرانس سالانه "انجمن اروپایی جنین‌شناسی و تولید مثل انسان" در هلسینکی فنلاند ارائه شود.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۲ تير ۱۳۹۵
این دانشمندان دیوانه بادستکاریهای ژنتیکیشون دربذرهاوموادخوراکی وخوراندن انواع واقسام موادشیمیایی درغالب موادنگهدارنده وافزودنیها واسانسهای شیمیایی مردم بیچاره راگرفتارانواع بیماریهاازجکله انواع سرطان کرده اندوحالا میخواهندبطورغیرطبیعی نابارورانی را که دانش مخرب خودشان مسببش بوده به روشی که عاقبتش مشخص نیست درمان کنندآنهم بابرداشت ازبافت تخمدان بچه بیچاره! آدمابرای این دیوانه هافقط حکم موش آزمایشگاهی رادارند وفقط به فکرمنافع خودشون هستندکه یک راه دیگه برای سرکیسه کردن آدمادرست کرده باشن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۹ ۱۲ تير ۱۳۹۵
دوست عزیز، چرا زحمت و تلاش بقیه رو زیر سوال میبری؟
شما با علم روز دنیا مشکل داری و میخای با خرافات، توی غار زندگی کنی، چیکار به بقیه داری؟؟
دانشمندان دیوانه نیستند، کاملا مشخصه در چه زمینه ای متعصب هستی...
شما نمک دریا و ظرف مسی و روغن حیوانی و هزاران خرافات دیگه رو استفاده کن... چون از دیدگاهت نسبت به علم روز دنیا و دانشمندان علوم پزشکی، مشخصه توی این چیزها تعصب داری
محمد، دانشجوی تخصص تغذیه
با احترام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۱۳ تير ۱۳۹۵
همه علوم دانشمندان غربی صحیح نیس بله قبول داریم که بعضی از گفته هاشون صحیحن ولی بعضیاشونم اشکال دارن چنانکه در بسیاری ازموارد مشهود است و شده بیشتر وقتا یه چیزی رو کشف کردن بعد ازمدتها خودشون به اینکه اون صحیح نبوده اعتراف کردن و منظور شما از خرافات اگه طب اسلامی و سنتی باشه باید بپذیریم که واقعیت حقیقی در طب اسلامی نهفته است که بیشتر همین خارجیا هم از اون استفاده میکنن ولی ماهارو با این داروهایی که برامون صادر میکنن بیماری رو در حالت تعادل نگه میدارن و این باعث میشه ما این داروهارو به طور مداوم استفاده کنیم تا بیماریمون کنترل بشه در صورتی که صحت وسلامتی کاملو به دست نمیاریم و با اون بیماری از جمله دیابت تا آخر عمر میجنگیم ولی اگه به گفته های طب اسلامی عمل کنیم چنانکه اونا هم از کلام امامان استفاده شده شاید بسیاری از این مشکلاتو نداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
اللهم اشفع كل مريض...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۵
من که منتظرم درمان پیری رو کشف کنند گفتن حداکثر 20 سال دیگه کشف می شه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۵
عزیز یادمان باشد خدواند با آگاهی عمر انسان را تعیین کرده است
هر چقدر هم عمر کنیم خلاصه آخرش می میریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۲ تير ۱۳۹۵
کاش زودتر درمان قطعی سرطان هم کشف بشه:(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۲ تير ۱۳۹۵
کاش زودتر درمان قطعی سرطان هم کشف بشه:(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۵
مرسی از گزارش فوق العاده جالبتون
زنده باد علم روز دنیا...
هر چی دنیا داره رو به جلو حرکت میکنه، ما داریم به سمت خرافات میریم
آخرین اخبار