وایرد در مطلبی به آخرین شایعات درباره کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل 2016 و احتمال صحت آن‌ها پرداخته است.

هر آنچه باید درباره کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل 2016 بدانیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  وایرد، کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل هرساله برگزار می‌شود و به برنامه‌نویسان، مواردی از بهبود نرم‌افزاری را نوید می‌دهد. حدس و گمان‌های زیادی درباره کنفرانس امسال که از روز دوشنبه این هفته به مدت 4 روز برگزار می‌شود، به گوش می‌رسد. بسیاری از این گمانه‌زنی ها به نسخه جدید سیستم عامل اپل برای آی‌فون و آی‌پد، آی‌اواس 10، مرتبط است.

1. پشتیبانی دستیار صوتی "سیری" از برنامه‌های جانبی: به نظر می‌رسد اپل در این کنفرانس به رفع محدودیت‌های فعلی سیری، که کارایی آن را تنها به برنامه های پیش‌فرض سیستم عامل اپل (iOS) محدود کرده است، بپردازد. اگر اپل بخواهد با شرکت هایی مانند گوگل و آمازون که دستیار صوتیشان از این قابلیت بهره‌مند هستند رقابت کند، میبایست این تغییر را در سیری اعمال کند.

2. اپلیکیشن موزیک با طراحی جدید: با اینکه سرویس موزیک اپل تا کنون 13 میلیون مشترک را به خود جذب کرده است، هنوز بسیاری از ویژگی‌های ظاهری این اپلیکیشن جای بهبود دارند. به گزارش بلومبرگ، به زودی با تغییرات ظاهری گسترده در این اپلیکیشن مواجه خواهیم بود.

3. بهبود در سامانه پرداخت اپل (Apple Pay): این سامانه ممکن است راه خود را به وب‌سایت ها نیز باز کند و به این صورت دیگر نیازی به پر کردن اطلاعات حساب در وب‌سایت ها نخواهد بود. در صورت به انجام نرسیدن این به روز رسانی، تنها تغییری که انتظارش را میکشیم اضافه شدن قابلیتی برای مخفی کردن اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در این برنامه است.

4. تغییر نام OS X به macOS: درباره سیستم عامل لپتاپ های اپل به جز اضافه شدن دستیار صوتی سیری، صحبت های زیادی به میان نیامده است. ولی احتمال دارد به زودی این سیستم عامل به جای OS X، با نام macOS منتشر شود.

5. تغییرات در ساعت اپل (اپل واچ): درباره ساعت اپل حرف زیادی زده نشده است. ممکن است تغییرات این ساعت شامل افزوده شدن چند قالب ساعت جدید و تعدادی افزونه کاربردی و کوچک باشد.

6. افزودن سرویس پیام‌رسان اپل (iMessage) به سیستم عامل اندروید: شایعات جدیدی درباره انتشار نسخه جدید این پیام‌رسان برای کاربران اندروید به گوش می‌رسد. از آنجایی که هم اکنون مهاجرت کاربران از iOS به اندروید بالا گرفته است، انتشار این سرویس برای اندروید، به سود اندرویدی‌ها و به ضرر کمپانی اپل خواهد بود. البته این امر می‌تواند تعداد کاربران اپل را افزایش دهد که احتمال افزایش سود مالی برای اپل را به ارمغان خواهد آورد.

7. افزایش امنیت فضای ابری اپل (iCloud): اپل هرسال امنیت فضای ابری خود را ارتقا می‌دهد. امسال نیز در پی شکستن قفل یک آیفون به وسیله پلیس فدرال آمریکا، کوشش افزایش امنیت از سوی اپل دوچندان خواهد شد. هم اکنون اطلاعات در فضای ابری این شرکت طوری رمز‌گذاری می‌شود که به جز خود کاربر هیچ فردی، حتی اپل، توانایی دسترسی به آن را ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار