سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

بیش از 4500 نفر به اردوی جهادی شاهرود اعزام شدند

سال گذشته در قالب اردوهای جهادی ، ۲۵ تیم تخصصی برای ارائه خدمات به روستاهای محروم شاهرود اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،فرمانده سپاه ناحیه شاهرود در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای طرح هجرت شهرستان شاهرود در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: در برنامه‌های اردوهای جهادی در سال 94 تعداد 3 هزار و 200 نفر نیز در قالب 190 حلقه صالحین به اردوهای یک‌روزه اعزام شدند.

حمید دامغانی با اشاره به اعزام 950 نفر از طلاب شاهرودی به اردوهای هفت‌روزه جهادی در این شهرستان خاطرنشان کرد: احداث خانه محرومان در ابر و ابرسج و آب‌رسانی مساجد روستای طرود از جمله طرح‌هایی بود که شرکت‌کنندگان در این اردوها انجام دادند.
وی با اشاره به اعزام 25 تیم تخصصی به روستاهای محروم این شهرستان در قالب اردوهای جهادی تصریح کرد: در سال گذشته همچنین در دو مرحله بیمارستان صحرایی در مناطق مختلف شاهرود برپاشده است.
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود بابیان اینکه امسال اعزام 4 هزار و 780 نفر به اردوهای جهادی شهرستان شاهرود در قالب 280 حلقه صالحین برنامه‌ریزی‌شده است عنوان کرد: بر این اساس 300 نفر از طلاب و 800 دانشجوی شهرستان شاهرود نیز در قالب اردوهای جهادی هفت‌روزه، 10 روزه و سه‌روزه اعزام می شوند.
دامغانی با اشاره به حضور 400 مهندس بسیجی در اردوهای جهادی سال گذشته در شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: در سال گذشته 25 تیم پزشکی و درمانی و هفت تیم تک تخصصی به مناطق محروم شهرستان شاهرود اعزام شدند.
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به اهمیت توسعه اردوهای جهادی در این شهرستان به‌منظور رفع محرومیت از چهره روستاهای این شهرستان افزود: چند سالی است که اردوهای جهادی در سراسر کشور و در شهرستان شاهرود انجام می‌شود که ناشی از روحیه جهادی دانشجویان است.
دامغانی با اشاره به مهم‌ترین اهداف برگزاری اردوهای جهادی گفت: یک بعد اهدافی که اردوهای جهادی دارد؛ اثراتی است که روی خود فرد جهادگر داشته و بعد دیگر آن نیز اثراتی است که برگزاری این اردوها در آبادانی منطقه می‌گذارد.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف اردوهای جهادی و طرح هجرت، بحث خودسازی جهادگران است از ترویج فرهنگ کار و تلاش و تقویت روحیه احساس مسئولیت به‌عنوان دیگر اهداف این طرح نام برد و گفت: این روحیات باید جایگزین روحیه رخوت شود.
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به اینکه احساس مسئولیت یکی از مبانی دینی و انقلابی کشور ماست خاطرنشان کرد: نخستین آثار برگزاری اردوهای جهادی در منطقه روی خود مردم است چراکه روحیه سازندگی و کار و تلاش در این اردوها تقویت‌شده و سبب افزایش میزان رضایتمندی نظام و اثرات مثبت در منطقه می‌شود.
دامغانی با اشاره به رویکرد برگزاری اردوهای جهادی شهرستان شاهرود در سال 95 تصریح کرد: یکی از راهبردهای امسال اردوهای جهادی در شاهرود، بحث مشارکت مردمی است که باید توجه ویژه‌تری به این مهم شود.
وی با اشاره به اینکه بازخوردهای بسیار اثربخش و مثبتی در عرصه آموزشی و فرهنگی اردوهای طرح هجرت منتشرشده است گفت: این بازخوردهای مثبت به حدی است که امروز تقاضای خانواده‌های جهادگران مبنی برافزایش زمان این اردوها را شاهد هستیم.
انتهای پیام/ف

برچسب ها: جهاد ، اردو ، سپاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.