در حال حاضر در 30 مرکز خرید کار خرید تضمینی محصول گندم کاران استان سمنان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: روزانه بیش از پنج هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان سمنان خریداری می شود. 

عباس مشیریان افزود: در حال حاضر در 30 مرکز خرید کار خرید تضمینی محصول گندمکاران این استان انجام می‌شود.

وی افزود: برداشت گندم شهرستان‌های غربی این استان به دلیل زودرس بودن آن به پایان رسیده ودر حال حاضر کشاورزان گندمکار شهرستان‌های مرکزی و شرقی استان سمنان در حال تحویل محصول امسال خود هستند.

وی با اشاره به مبارزه با سن مادری و پوره در مزارع این استان در سال زراعی جاری گفت: امسال در بیش از 28 هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان سمنان با سن مادری و پوره مبارزه شد که سهم مزارع گندم بیش از 20 هزار هکتار و سهم مزارع جو بالغ بر هشت هزار هکتار بوده است.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: بیشترین سطح مبارزه با این آفات در شهرستان گرمسار انجام شد و امسال در بیش از 13 هزار هکتار از اراضی گندم و جو گرمسار با سن مادری و پوره مبارزه شد.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با آفات در کشاورزی، افزود: مبارزه به‌موقع و مناسب با این آفات علاوه بر کیفی‌بخشی به محصول به افزایش عملکرد آن در واحد سطح نیز کمک می‌کند.

مشیریان افزود: کمترین مبارزه در سطح این استان به مزارع غلات شهرستان دامغان اختصاص یافت، و امسال به‌دلیل وضعیت مساعد مزارع، تنها در 670 هکتار از مزارع گندم و جو دامغان با این دو آفت مبارزه شد.

انتهای پیام/ د
برچسب ها: گندم ، برداشت ، خرید ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.