تاکنون چهار میلیارد تومان اعتبار برای خرید این ماشین آلات تامین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،سید حسن میرعماد رییس جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به نقش مهم ماشین‌آلات در بخش کشاورزی، از پیش‌بینی اعتبارات لازم برای این مهم خبر داد و گفت: تاکنون چهار میلیارد تومان اعتبار برای خرید این ماشین‌آلات تامین شده است و در حال رایزنی برای تامین دیگر منابع اعتباری هستیم.
وی با اشاره به نقش محوری مکانیزه بودن در کشاورزی مدرن، تصریح کرد: رویکرد سنتی به کشاورزی در اکثر بخش‌ها به زیان اقتصاد کشاورزان و بهره‌برداران است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از برنامه این سازمان برای ارتقای سطح شناخت و آگاهی کشاورزان خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف آموزشی و افزایش برنامه‌های ترویجی از مهمترین برنامه‌های جهادکشاورزی استان سمنان در سال‌جاری است.
میرعماد از انتقال تکنولوژی به مزارع و تامین نهاده‌های کشاورزی به عنوان وظایف جهادکشاورزی یاد کرد وافزود: عمده کار در این بخش به‌عهده خود مردم و بهره‌برداران است و نقش ما به عنوان نماینده دولت در این بخش نظارتی و تسهیل روند برای ایجاد رونق در این بخش مهم اقتصادی است.
وی، از مردم‌محوری به‌عنوان عامل مهم و موثر در موفقیت کشاورزی در سال‌های اخیر ارزیابی کرد و گفت: در طول چند سال اخیر که با افزایش تحریم‌های ظالمانه شاهد رکود در بخش‌های مختلف تولیدی کشور بودیم، بخش کشاورزی به دلیل اتکا به داخل و کشاورزان و بهره‌برداران کمترین آسیب‌ها را دیده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان خواستار برخورد جدی تعزیرات با واردکنندگان کالاهای اساسی شد و گفت: واردات کالاهای اساسی با هدف حمایت از تولیدکننده و کشاورز ایرانی جز در موارد ویژه ممنوع است اما متاسفانه این کالاها به‌صورت قاچاق وارد بازار شده و به اقتصاد کشاورزان ضربه می‌زند.
وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از فعالان بخش تولید گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته و برنامه‌های خوبی برای حمایت از بهره‌برداران دارد.
انتهای پیام/ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار