3 هزار و 300 کانتینر بدون هیچ کنترلی به کشور وارد و بالغ‌بر 25 میلیارد دلار قاچاق انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگرمسار ،غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمساردر مجلس شورای اسلامی و دبیر هیات رییسه مجلس در گفتگو با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت :دولت اگر سه کار اساسی را در کشور انجام ندهد، در شرایط فعلی با وجود کسری بودجه قطعاً با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد و پرداخت هزینه‌های جاری کشور به‌تنهایی می‌تواند تمام درآمد سال 95 را به خود اختصاص دهد.
کاتب یکی از مشکلات اساسی کشور را در برهه زمانی کنونی افزایش هزینه‌های عمومی کشور دانست و گفت: در سال 95 هزینه‌های جاری کشور مبلغ 208 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه افزایش داده شد و در لایحه دولت هم این مبلغ 197 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است؛ با این وجود برای جبران کسری بودجه تنها راه باقی‌مانده برای دولت، کاهش هزینه‌های جاری کشور است.
وی تصریح کرد: حذف جداول متفرقه، کاهش هزینه‌های دولت در قوانین بودجه، کوچک کردن دولت و کاهش هزینه‌های جاری در هر سه قوه نظام جمهوری اسلامی در جبران کسری بودجه کمک شایانی خواهد کرد.
دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر هر بخشی از نظام دنبال منافع شخصی خود باشد و نسبت به کاهش هزینه‌های مربوطه اقدام نکند، به کشور آسیب جدی در بخش اقتصاد و بودجه وارد خواهد شد.
وی مبارزه با قاچاق را یکی دیگر از مشکلات اساسی کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در گزارشی که ارائه شد، 3 هزار و 300 کانتینر بدون هیچ کنترلی به کشور وارد و بالغ‌بر 25 میلیارد دلار قاچاق انجام می‌شود که درآمد سالانه کشور به 20 میلیارد دلار نمی‌رسد و این یک آسیب جدی برای کشور است.
دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: برای مدیریت خوب کشور باید درآمدهای خود را باثبات کنیم به علت بی‌ثباتی درآمد نفتی نمی‌توانیم یک برنامه منظم هدفمند پنج‌ساله بنویسیم و آن را تحقق ببخشیم؛ چون منابع ما باثبات نیست.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.