سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مارکت واچ: بهای نفت به پایین‌ترین سطح در سه هفته گذشته رسید

بالا رفتن حجم ذخایر نفتی آمریکا موجب شد در معاملات امروز، بهای نفت به پایین‌ترین سطح در سه هفته گذشته برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ؛ بهای جهانی نفت در نخستین ساعات روز چهارشنبه با کاهش چشمگیری همراه بود. افزایش نگرانی‌ها در مورد بحران تجارت و سرمایه‌گذاری در آسیا و بالا رفتن حجم ذخایر نفتی آمریکا موجب شد بهای نفت به پایین‌ترین سطح در 3 هفته گذشته برسد.

بر این اساس، در معاملات امروز بورس نیویورک، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه ژوئیه با 73 سنت کاهش –معادل 1.5 درصد- 47 دلار و 55 سنت معامله شد. در معاملات امروز بورس لندن نیز نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با 76 سنت کاهش – معادل 1.4 درصد – 48 دلار و 91 سنت در هر بشکه دادوستد شد.

آتش‌سوزی در نواحی نفت‌خیز آلبرتای کانادا و تحولات سیاسی در آفریقا طی یک ماه گذشته موجب کاهش حجم صادرات نفت و درنهایت افزایش تقاضا و بهای جهانی طلای سیاه شد. با این حال، افزایش نگرانی درباره احتمال جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، بحران اقتصادی در آسیا، تقویت ارزش دلار و افزایش حجم ذخایر نفتی آمریکا می‌تواند از ورود بهای نفت به کانال 50 دلاری جلوگیری کند. موسسه نفت آمریکا روز گذشته از افزایش ذخایر نفتی آمریکا خبر داد. پس از کاهش 2 میلیون و 100 هزار بشکه از حجم ذخایر نفت آمریکا، این کشور موفق شد بیش از یک میلیون و 200 هزار از میزان ذخایر خود را بازگرداند.

از سوی دیگر، ناتوانی اوپک در تعیین سقف تولید نفت و افزایش میزان تولید و صادرات کشورهای عضو سازمان موجب مازاد نفت بر تقاضا شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.