سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جولایی در همایش جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد:

آزادی 94 هزار زندانی از زمان تاسیس ستاد دیه/ کمک 100 میلیونی رؤسای قوه قضائیه و مجلس برای آزادی زندانیان غیر عمد

مدیر ستاد دیه کشور گفت: مقام معظم رهبری همانند سالهای گذشته امسال نیز جزء نفرات اول در روشن کردن چراغ همیاری و کمک بودند و مبلغ 300 میلیون تومان را به ستاد دیه کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید اسدالله جولایی مدیر عامل ستاد دیه کشور در بیست و نهمین همایش جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد که شب گذشته برگزارشد، اظهار داشت: جشن امشب بیست و نهمین جشن گلریزان است که برگزار می شود و همزمان در 264 نقطه کشور نیز این جشن در حال برگزاری است.

وی افزود: بیشترین تعداد برگزاری جشن گلریزان در کشور با برپایی 26 جشن مربوط به استان خوزستان و بوشهر است و پس از ان استان آذربایجان غربی با 18 جشن گلریزان در رتبه بعدی قرار دارد.

 مدیر عامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: در مدت 25 سال که از تاسیس ستاد دیه می گذرد حدود 94 هزار نفر از زندان آزاد شده اند؛ یکی از کمک های مهمی که مجلس شورای اسلامی در خصوص آزادی زندانیان غیر عمد داشته اعطای وام 200 میلیارد تومانی بوده  که امسال نیز این وام قرض الحسنه به ستاد دیه کمک شده است.

جولایی با اشاره به کمک مقام معظم رهبری در راستای آزادی مددجویان جرایم غیر عمد گفت: همانند سالهای گذشته مقام معظم رهبری امسال هم جزء نفرات اول در روشن کردن چراغ همیاری و کمک بودند و مبلغ 300 میلیون تومان را به ستاد دیه کمک کردند،همچنین ریاست قوه قضائیه 50 میلیون تومان و رئیس مجلس نیز 50 میلیون تومان کمک کردند.

 وی بیان کرد: در این کمک ها نیز نمایندگان مجلس سهم زیادی داشتند و هرکدام به تناسب از حقوق خود یک روز تا یک ماه را برای کمک به ازادی زندانیان اختصاص دادند.

مدیر عامل ستاد دیه گفت: با راه اندازی سامانه آسان پرداخت تعداد 52هزار و 591 نفر از طریق این سامانه به یاری زندانیان جرایم غیر عمد شتافته و مبلغ 380 میلیون تومان از این طریق جمع آوری شده است.

*اوّلین جشن گلریزان

در آن زمان با مبلغی معادل 200 تا 250 هزار تومان نسبت به آزادی‌زندانیان جرایم غیر عمد به ویژه زندانیان محکوم به پرداخت دیه اقدام می‌شد.

جدول تعیین مبلغ رسمی دیه از سال 1374 ابلاغ شد با مبلغ /000/000/36 ریال .

ستاد در آغاز فعاليت خود تنها به فكر آزادي زندانيان غير عمد بود ولي اين مجموعه با بررسي وضعیت تعداد ورودي و خروجي اين قبيل زندانيان متوجه شد كه متأسفانه ورودي به زندانها بر اثر جرائم غير عمد همه ساله ادامه دارد. لذا به منظور پيشگيري از ورود انسانها به زندان ، چارچوب رسالت و برنامه هاي راهبردي خود را ترسيم نمود .

*تعداد آزادی زندانیان طی 25 سال گذشته

در طی ربع قرن فعالیت خداپسندانه و انسان دوستانه ستادهای دیه سراسر کشور تعداد قریب به 94000 مددجو از زندانها آزاد و به آغوش خانواده بازگشته اند .

از رمضان سال 69 تا پانزده اردیبهشت‌ماه امسال تعداد 93 هزار و 842 زندانی غیرعمد واجد شرایط کمک به همت ستاددیه از بند حبس رهایی یافته‌اند.

*عملکرد ستادهای دیه شعب استانها در سال 1394

آزادی تعداد 565 ,8 نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد ،توسط شعب ستادهای دیه سراسر کشور،مجموع بدهی زندانیان آزاد شده در سال 94 معادل 722 میلیارد تومان بود.

در یک کلام و خلاصه با تامین مبلغی بیش از 425 میلیارد تومان این رسالت مهم انجام و زندانیان پس از ادای دین به طلبکاران آزاد شده اند، که از کل این بدهی با همکاری اولیاءدم، شکات و طلبکاران حدود 40 درصد اخذ گذشت (قریب به 300 میلیارد تومان) رضایتمندانه داشتیم.

آزادی قریب به 94 هزار زندانی از بدو تاسیس ستاد دیه

*گذشت 38 درصدی شکات از بدهی 722 میلیارد تومانی

با تلاش کمیته صلح و سازش ستادهای دیه شعب استانی شکات و اولیاءدم از مجموع طلب هفت هزار و 221 میلیارد ریالی خود با رضایت کامل از دریافت مبلغی معادل 278 میلیارد تومان گذشت کرده‌اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.