وی حمایت همهجانبه از سرمایهگذاران را در بخش تولید متنوع محصولات دامی در استان یادآور شد و گفت: ما علاوه بر واگذاری زمین با تغییر کاربری نسبت به تکمیل زنجیره تولید محصولات دامی اعم از تولید گوشت قرمز و سفید دراستان از تولیدکنندگان توانمند و حمایتهای لازم را انجام میدهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: ظرفیت مرغداریهای گوشتی استان اردبیل بیش از 6 میلیون قطعه بوده که در این مجموعهها تولید باکیفیت مدنظر و مورد هدف است.
سروی ادامه داد: به رغم تلاش وزارت جهاد کشاورزی با توجه به پایین بودن استانداردهای تولیدکنندگان داخلی با شرایط بینالمللی ما با هدف ساماندهی این حوزه عرضه جوجه یک روزه و کنترل جوجهریزی را نیز بر اساس سقف تعیین شده استانها در این زمینه مورد توجه قرار دادیم.
وی تصریح کرد: این کار با همکاری اتحادیه مرغداران و امور دام در حال انجام است، به طوری که در سایه این اقدامات و برنامهریزیها معاونت بهبود تولیدات دامی ما سال گذشته موفق شده در جایگاه برتری قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: امروز آثار و برکات مدیریت صحیح در تولید و عرضه گوشت سفید را در سطح جامعه مشاهده میکنیم، به طوری که نسبت به استانهای همجوار زنجان و آذربایجان شرقی کیفیت تولید ما بالاتر و قیمتها نیز پایینتر است.
سروی افزود: در کنار صادرات این محصولات، صادرات جوجه یکروزه نیز از توان و شرایط مطلوبتری برخوردار شده که امیدواریم در این زمینه نیز حرکتها، برنامهریزیها و هدفگذاریها به شکل درست اتفاق بیفتد.
مجید خدابخش در جریان این بازدید با بیان اینکه در عرصه جهانی موضوع بستهبندی و استانداردسازی تولید از شاخصههای اصلی به شمار میرود، افزود: صنعت ملی و استانی ما نیازمند این استانداردسازی است تا تولیدکنندگان، تجار و صادرکنندگان ما با رعایت این استانداردهای بینالمللی بتوانند هم در بخش تولید و هم صادرات موفق عمل کنند.
وی با بیان اینکه دیگر دوران تولید و صادرات فلهای و سنتی گذشته است و امروز حوزه تولید باکیفیت همراه با استانداردسازی و بستهبندی به عنوان یک مطالبه واقعی مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: در کنار بهادادن به تامین امنیت غذایی باید به فکر صادرات بیش از 400 هزار تن اضافه تولید گوشت قرمز در کشور باشیم که بخشی از آن در استان اردبیل تولید میشود.
استاندار اردبیل تصریح کرد: ما در امر صادرات و رقابت با دیگر کشورها باید در کنار استانداردسازی به برند فراگیر جهانی نیز فکر کنیم که در سایه برندسازی است که محصول تولید شده معرفی و زمینه مشترییابی آن فراهم میآید.
خدابخش افزود: در زنجیره این تولید باکیفیت باید مهارتهای گروههای مختلف اعم از تولیدکننده، توزیع کننده و صادرکننده مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: نمیتوانیم ادعا کنیم که یک تولیدکننده میتواند صادرکننده موفقی هم باشد چرا که امروز در سطح جهانی علوم خاص این حوزههای مختلف مورد توجه است و دلیلی ندارد که این تولیدکننده وارد چرخه صادرات و یا توزیع شود.
وی رعایت موارد بهداشتی، بستهبندی مناسب و باکیفیت و توجه به صادرات متنوع به کشورهای مختلف را به صاحبان کارخانه آرتاجوجه متذکر شد و گفت: اگر بتوانیم اعتمادی را در حوزه صادرات و جلب نظر مشتریان در بازارهای جهانی به دست آوریم این بزرگترین فرصت خواهد بود تا بتوانیم ردپای موفقی را در عرصه صادرات از خود به یادگار بگذاریم.
استاندار اردبیل به سرمایهگذاری شرکت آرتاجوجه در بخشهای مختلف اشاره کرد و گفت: راهاندازی این مجموعه تولیدی در فازهای مختلف میتواند به نفع تولید و صادرات استان باشد که قطعا ما نیز از این مجموعه به همراه دیگر مدیران و مسؤولان در حد وسع و توان حمایت میکنیم.
خدابخش راهاندازی سردخانهها و افزایش کشتار طیور را تا ظرفیت 5 هزار قطعه یادآور شد و بیان کرد: این مجموعه موفق باید بیشترین تمرکز خود را روی صادرات به کشور روسیه و بازارهای هدف منطقه بگذارد تا در این حوزه بتواند بیشتر و بهتر از این موفق عمل کرد.
قدرت حاج نوری در جریان این بازدید اظهار کرد: ما در واحد تولیدی خودمان 35 سیستم کشتار را تعریف کردیم تا با تنوع خاص و متناسب با ذائقه و نیاز بازار بتوانیم در بستهبندی مناسب این محصولات عملآوری شده را صادر کنیم.
وی گفت: در عالم رقابت به ویژه صادرات محصولات متنوع حوزه مرغداری سعی بر افزایش استانداردها، کاهش هزینههای تولید و افزایش ظرفیت تولید و صادرات داخلی و خارجی است به طوری که ما در کشتارگاه بزرگی که راهاندازی کردیم آماده سرویسدهی به تمام مجتمعهای مرغداری گوشتی هستیم تا بتوانیم در کشتار و همچنین بستهبندی باکیفیت زمینه تامین نیاز بازار داخلی و صادرات این محصولات را به خوبی فراهم آوریم.
تولیدکننده و صادرکننده نمونه صنعت مرغداری کشور گفت: بیشترین هدفگذاری ما در امر صادرات کشورهای عربی منطقه است که سعی داریم نیاز گوشت سفید آنها را با استاندارد و کیفیت بسیار مطلوب فراهم کنیم.
حاجنوری ظرفیت تولید مرغ مادر را بیش از یک میلیون قطعه در این مجموعه اعلام کرد و گفت: ما به زنجیره کامل تولید بسته بندی، توزیع و صادرات اندیشیدهایم به طوری که امروز بیشترین رغبت در کشور متمرکز روی قطعهبندی تولیدات در این عرصه است که این خود میتواند جلوی خامفروشی را با سودآوری بسیار پایین بگیرد.
وی سرمایهگذاریهای انجام شده در حوزه برندسازی و تبلیغات بیشتر را با نام آرتا جوجه برای کشورهای همسایه و برند آرتا پروتئین برای کشورهای عربی و روسیه یادآور شد و گفت: بیش از 20 میلیارد تومان در حوزه برندسازی و تبلیغات هزینه میکنیم.
تولیدکننده و صادرکننده نمونه صنعت مرغداری کشور از گشایش بازارهای جدید برای صادرات محصولات متنوع تولیدی در این کارخانه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه کشورهای عربی بیشترین تقاضا را در مصرف مرغ دارند ما سعی میکنیم تا نیاز آنها را با استاندارد و برند مشخص فراهم کنیم که این کار در آینده نزدیک اتفاق میافتد.
حاجنوری رویکرد اصلی واحد تولیدی آرتاجوجه را مربوط به صادرات اعلام کرد و گفت: همکاری نزدیکی را با سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی و گمرک داریم و امیدواریم با راهاندازی فازهای جدید توسعهای این کارخانه بتوانیم در اولین فرصت صادراتمان را تقویت کرده و بیش از گذشته مورد حمایت قرار دهیم.
انتهای پیام/ع