مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین از صادرات سالانه 2 هزار تن پا و پنجه مرغ به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، محمد حسنی با اعلام این خبر افزود: با حمایت هایی که توسط این مدیریت صورت گرفته در واحد صنعتی آیدا گستر سالانه با جذب بیش از 2 هزار و ۳۰۰ تن مواد خام، به طور متوسط دو هزار و ۱۰۰ تن پا و پنجه مرغ فرآوری شده تولید و به کشورهای چین و ویتنام با کدIR صادر می شود.

وی اضافه کرد: در این واحد نمونه منتخب استانی ضمن اشتغال مستقیم ۸۰ نفر، با جذب مواد زاید کشتارگاه های استان و بخشی از کشور و تبدیل آن به مواد صادراتی، سالانه بیش از ۱,۳ میلیون دلار ارز به کشور وارد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری این واحد فرآوری ۳۰ میلیارد ریال بوده است که هفت میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی تأمین شده است.

حسنی افزود: این واحد از مواد زاید کشتارگاه های طیور که عملاً مصرفی در داخل کشور ندارد، استفاده کرده، ضمن ایجاد کارآفرینی برای تعداد کثیری از بیکاران به نحو موفقیت آمیزی اقدام به صادرات می نماید.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در تلاش هستیم تا با گسترش فعالیت این واحد در زمینه صادرات مارماهی ها و دیگر آبزیانی که به دلایل شرعی مصرفی در داخل کشور ندارند، موجبات رشد و شکوفایی این واحد را در ارزآوری و بکارگیری بیشتر نیروهای بیکار اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.