سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

هورالعظیم تشنه چشم انتظار آب

مديرکل حفاظت محيط زيست خوزستان اعلام کرد: تا 2 سال آينده به همه بخش هاي خشکيده تالاب بين المللي هورالعظيم آب مي رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهيجان زاده با اشاره به اينکه فرايند آبگيري همه حوضچه هاي تالاب هورالعظيم با بروز سيلاب هاي اخير شتاب گرفته است افزود: هم اکنون 35 تا 40 متر مکعب در ثانيه آب وارد تالاب هورالعظيم مي شود.

وي با ابراز رضايت از همکاري نزديک سازمان آب و برق خوزستان در تامين حق آبه تالاب هورالعظيم بیان داشت: خوشبختانه همه مسئولان استان به اهميت زيست محيطي و کنترل ريزگردها در اين تالاب که بيش از 300هزار هکتار در 2 کشور ايران و عراق مساحت دارد، براي نجات اين تالاب همه پاي کار آمده اند.

لاهیجان زاده اظهار کرد: آبگيري اين تالاب مرحله به مرحله انجام  مي شود و مهم ترين چالش حق آبه اين تالاب که کمي آب رودخانه کرخه به عنوان تنها منبع تامين حق آبه اين تالاب بود برطرف شده است.

مديرکل حفاظت محيط زيست خوزستان با اشاره به ذخيره مناسبي که با سيلاب اخير در درياچه هاي سد کرخه و سيمره فراهم شده است اذعان داشت: حدود 4 ميليارد متر مکعب آب در پشت درياچه سد کرخه و بيش از 1 ميليارد متر مکعب آب پشت سد درياچه سيمره در بالادست کرخه ذخيره شده است.

این مقام مسئول با بيان اينکه بخش هاي خشکيده 2 تالاب شادگان و هورالعظيم در چند سال اخير به کانون هاي گرد و خاک تبديل شده اند خاطرنشان کرد:  وضعيت آبگيري تالاب بين المللي شادگان در جنوب خوزستان  مناسب است و سيلاب اخير استان، تقريبا همه بيشه زارهاي اطراف رودخانه هاي کارون، دز و کرخه که سال ها بر اثر کاهش آورد رودخانه ها و کاهش بارندگي ها با مشکلات زيست محيطي روبرو بودند سيراب کرده و خشکي هوا را کاهش داده است.

انتهای پیام/گ



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.