معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادكشاورزي خوزستان گفت: سطح زير كشت چغندر قند در استان خوزستان نسبت به سال گذشته 800 هكتار افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمي نژاد بیان کرد: چغندر قند در مهر ماه كشت مي شود و برداشت آن تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

وي به شهرستان هاي عمده كشت چغندر قند اشاره کرد و افزود: بيش ترين سطح زير كشت چغندر به شهرستان هاي دزفول، انديمشك و شوش اختصاص دارد و ارقام كشت شده شامل اسپارتاك، لوانته، آنتك، شريف و جاكا مي باشد.

قاسمی نژاد با بيان اين مطلب كه عملكرد چغندر قند پاييزه خوزستان از ساير نقاط كشور بيش تر است اظهار داشت: پيش بيني مي شود امسال 370 هزار تن چغندر قند از سطح مزارع توليد شود كه نسبت به سال گذشته كه 310 هزار تن بوده ، 60 هزار تن افزايش داشته باشد .

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادكشاورزي خوزستان با بيان اينکه چغندر قند استان به كرمانشاه و اصفهان صادر مي شود خاطرنشان کرد: توزيع نهاده هايي از قبيل كود و بذر، اعطاي تسهيلات بانكي به كشاورزان و خريد محصول به صورت تضميني از جمله خدماتي است كه به كشاورزان چغندر كار ارائه شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.