سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو هماهنگی همه دستگاه ها

فرماندار شمیرانات گفت: اجرای هر گونه طرح و ایده های اقتصاد مقاومتی منوط به همگرایی، هم افزایی و هماهنگی همه دستگاه های مسئول در سطح شهرستان و استان است.

عزت الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: اقتصادمقاومتی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر ملی از سوی مقام معظم رهبری مطرح و به عنوان رویکرد جدی سال 95 بر آن تأکید شد.

وی با توجه به تأکید فراوان مقام معظم رهبری و رهنمودهای رئیس جمهور به عنوان فرماندار قرارگاه اقتصاد مقاومتی بر اهمیت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: با توجه به اهمیت موضوع اقتصادمقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و تأکید ویژه رئیس جمهور بر آن، برای فرمانداری شمیرانات تحقق این شعار به عنوان اسناد بالادستی نظام در رتبه اول اهمیت برنامه ریزی و اقدامات اجرایی قرار دارد.


فرماندار شمیرانات گفت: فرمانداری شمیرانات خود را موظف و مکلف به پیگیری و اهتمام بر اجرایی شدن این سیاست می داند و به دنبال آن در اواخر فروردین سال 95 با تشکیل نشستی، نخستین شورای اداری شهرستان با رویکرد تبیین اقتصاد مقاومتی با برش شهرستانی شکل گرفت.


خانمحمدی در ادامه تصریح کرد: محور اصلی بحث در این شورا، نگاه برنامه محور به موضوع توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بود که در قالب چشم انداز توسعه شهرستان مطرح و تبیین شد.


وی افزود: بر این اساس ستاد راهبری اقتصادمقاومتی با برش شهرستانی در فرمانداری با مسئولیت فرماندار به عنوان نماینده دولت در شهرستان و دبیری معاون برنامه ریزی فرمانداری تشکیل و کارگروه تصمیم گیری و اجرایی موضوع طرح ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی نیز شکل گرفت.


فرماندار شمیرانات با اشاره به تشکیل دومین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی فرمانداری در رابطه با رویکرد و تصمیمات مهم در این جلسه گفت: از جمله تصمیمات و رویکردهای مهم فرمانداری شهرستان شمیرانات، صدور و انعکاس ابلاغ اعضای ستاد به همه دستگاه های شهرستانی، تشکیل کار گروه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان با حضور مسئولان شهرستانی، برخی نمایندگان گروه های مردم نهاد و NGO ها و نیز برخی شخصیت ها و افراد اندیشمند و تشکیل جلسات منظم هفتگی ستاد راهبری است.


خانمحمدی با اشاره به تشکیل جلساتی در هفته آینده به منظور تبیین رویکرد اقتصادمقاومتی و اهمیت محورهای مورد نظر در سطح شهرستان، تصریح کرد: برای شرکت در این جلسات از مدیران، کارشناسان ارشد در سازمان مدیریت برنامه ریزی، استانداری و وزارت کشور برای تبیین و تشریح اهمیت اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دعوت به عمل خواهد آمد تا بر این اساس مشکلات، موانع و تنگناهای اجرای اقتصاد مقاومتی با جلب حمایت های مقامات بالادستی حل شود.


وی افزود: یکی دیگر از تصمیمات مهم فرمانداری شمیرانات، تهیه و ارائه ایده و طرح های مورد نظر در شهرستان با مشارکت مردمی و بخش خصوصی است که ضمن انعکاس به مقامات بالادستی برای اجرای این طرح ها، فرایندهای اجرایی و عملیاتی مشخص و در بازه زمانی تعیین شده اقدامات لازم به عمل آید.


فرماندار شمیرانات با اشاره به اهمیت جلب مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری گفت: فرمانداری برای این منظور مقرر شد نشست ویژه ای را با تمام اعضای شوراهای اسلامی شهری و روستایی، دهیاران و نخبگان محلی تشکیل و خواستار مشارکت مردم و سرمایه گذاران در مسیر توسعه و طرح های اقتصاد مقاومتی باشد.


خانمحمدی با اشاره به لزوم رفع موانع و صدور مجوزها برای برخی طرح های نیمه تمام، تصریح کرد: بخشی از طرح های نیمه تمام و پروژه ها با توجه به ساختار شهرستان شمیرانات بر اساس 2 محور مهم و استراتژیک گردشگری و توسعه اقتصاد کشاورزی و باغداری روستایی به لحاظ ضرورت توانمندسازی روستاها نهایی و به دستگاه های ذی ربط استانی و کشوری منعکس شد تا نسبت به رفع موانع و صدور مجوزهای قانونی اقدامات لازم به عمل آید.


وی افزود: اجرای هر گونه طرح و ایده های اقتصاد مقاومتی منوط به همگرایی، هم افزایی و هماهنگی همه دستگاه های مسئول در سطح شهرستان و استان است و این موضوع باید به عنوان اولویت اول و جدی ترین مقوله کاری سال 95 در دستور کار همه مسئولان دستگاه های اجرایی و ادارات قرار گیرد.


فرماندار شمیرانات در رابطه با اهتمام برخی از دستگاه ها برای نیل به اهداف رویکرد اقتصاد مقاومتی، گفت: پیش نیاز اساسی و فوری اقدامات اجرایی هرگونه طرح و برنامه در مسیر توسعه شهرستان و نیل به اهداف عالیه رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اهتمام ویژه برخی از دستگاه ها و سازمان ها از جمله سازمان محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور آب و بنیاد مسکن در جهت باز کردن مسیر تعاملی و همکاری بین بخشی، حذف بروکراسی زائد با حفظ الزامات قانونی است.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.