فرماندار شمیرانات گفت: با توجه به موقعیت گردشگری شهرستان شمیرانات پایش، نظارت و کنترل بر عملکرد واحدهای پذیرایی و رستوران ها با هدف برقراری امنیت و بهداشت مواد غذایی صورت می گیرد.

آیا پایش و نظارتی بر عملکرد واحد های پذیرایی وجود دارد؟عزت الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با اهمیت امنیت غذایی با توجه به موقعیت گردشگری منطقه شمیرانات،اظهار داشت: پایش، نظارت و کنترل بر عملکرد واحدهای پذیرایی اعم از رستوران ها و اغذیه فروشی ها به لحاظ موقعیت گردشگری شهرستان شمیرانات با توجه به اهمیت سلامت شهروندان و به منظور برقراری امنیت غذایی ضروری است.

وی افزود: طرح بازرسی مشترک از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اداره اماکن و نیروهای انتظامی در حال انجام است که طی دو ماهه اخیر پس از بازرسی و بررسی عملکرد این واحدها تعدادی از رستوران های متخلف به شکل محدود پلمپ شده و برخی هم تذکر و اخطار پلمپ را دریافت کرده اند.

فرماندار شمیرانات گفت: برای این منظور و تشدید اعمال نظارت و مدیریت در این حوزه بازدید مدیران شهرستان از محورهای گردشگری مورد نظر در حال انجام است که طی هفته گذشته به همراه سرکلانتری یکم شمیرانات، پلیس امنیت، اداره اماکن، مسئولین اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان، شبکه دام پزشکی از برخی واحدهای پذیرایی و رستوران های واقع در رود دره دربند شمیران بازدید 3 ساعته ای انجام شد.

خانمحمدی تصریح کرد: طی این بازدید حدود 8 رستوران و واحد پذیرایی متخلف اخطار پلمپ دریافت کردند و قرار شد پس از اتمام مواد غذایی، مغازه ی آن ها به طور موقت پلمپ شود.

وی افزود: بر این اساس بعد از رفع نواقص بهداشتی از حیث سالم بودن می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و همچنین به برخی از این واحدهای پذیرایی تذکر لازم برای اصلاح وضع موجود داده شده است و قرار بر این شد تا از رستوران ها و واحدهای پذیرایی با عملکرد مطلوب نیز تقدیر به عمل آید.

فرماندار شمیرانات گفت: با توجه به آلوه شدن رود دره دربند و بهره برداری برخی از رستوران ها از بستر رودخانه با استقرار تخت برای پذیرایی از مشتریان مقرر شده تا در اولین فرصت ممکن نسبت به جمع آوری همه تخت ها در بستر رودخانه اقدام شود و در صورت تخطی هر یک از واحدهای پذیرایی با آن ها برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

خانمحمدی تصریح کرد: با توجه به این که امنیت و بهداشت مواد غذایی سالم شهروندان شمیرانات برای مسئولان شهرستان حائز اهمیت است؛ در همین راستا روند بازدید مدیران شهرستان از سایر واحدهای پذیرایی در مناطق فرحزاد، درکه، بخش های رودبار قصران و لواسانات نیز ادامه خواهد داشت.

فرماندار شمیرانات تصریح کرد: ارائه و عرضه هر گونه فرآورده های میوه در قالب لواشک و رنگینه های افزودنی به آن ها که مورد تأیید بهداشت نباشد ممنوع و قابل پیگیری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار