سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

تجليل از معلمان نمونه ‌استان سمنان

از 57 معلم نمونه شهرستاني ومنطقه اي، 27 معلم نمونه استاني و يك معلم منتخب در سطح ملي تجليل شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مراسم تجلیل از 84 معلم نمونه استان سمنان در سی و دومین یادواره بزرگداشت مقام معلم و شهید والا مقام مطهری و با حضور مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید مطهری سمنان برگزار شد.

در این مراسم از 57 معلم نمونه شهرستانی ومنطقه ای، 27 معلم نمونه استانی و یك معلم منتخب در سطح ملی تجلیل شد.

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در این مراسم مهم ترین عنصر پیشرفت جامعه را آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش یك دستگاه زیر بنایی است و قابل مقایسه با سایر نهادها و دستگاه ها نیست.

رضا مددی اساس كار آموزش و پرورش را مدرسه اعلام كرد و اظهار داشت: دوران دبستان بهترین زمان برای ایجاد تحول در دانش آموزان است و نقش معلمان پایه اول ابتدائی در این خصوص و رقم زدن سرنوشت دانش آموزان تعیین كننده است.

مددی به نقش تعیین كننده معلمان در سرنوشت دانش آموزان نیز اشاره كرد و تصریح كرد: مسیر شكوفائی جامعه آموزش و پرورش است.
وی با تاكید بر سرمایه گذاری بیشتر برای معلمان، خاطرنشان كرد : هر چه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری كنیم نتیجه آن به خود ما برمی گردد.

مددی بیان داشت : مدرسه را نباید محل انباشت ذهنی تلقی كرد بلكه بحث تربیتی و دیگر عوامل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه در طرح تحول بنیادین بر تربیت همه جانبه تاكید شده است، گفت: مدیران و معلمان عامل اصلی تحول در آموزش و پرورش هستند.
مددی اجرای سند تحول بنیادین را ماموریت اصلی وزارت آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه دانست و گفت : همه برنامه های این وزارت خانه در سال جاری بر اساس سند تحول بنیادین برنامه ریزی و پیش بینی شده است و روسای مناطق آموزشی هم باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مبنای برنامه‌های سال 95 خود قرار دهند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول با بیان اینكه بیش از 150 برنامه در این حوزه پیش بینی شده، اظهار كرد : اگر چنانچه هر نوع فعالیتی در راستای سند تحول بنیادین نباشد در دستور كار قرار نمی گیرد.

مددی ادامه داد : در سند تحول اشاره شده دانش‌آموزان از نقش منفعل به نقش فعال درآیند و سازوكارهای آموزش و پرورش به نحوی اصلاح شود.
وی خاطرنشان كرد:‌ زمانی تحول در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد كه دانش‌آموزان در جریان تحول قرار گرفته و نقش‌آفرین باشند.
مدیر كل آموزش و پرورش استان سمنان درمراسم گفت: با تلاش معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش این استان در شاخص های مختلف در رتبه های اول تا پنجم كشور قرار داردكه كسب این رتبه ها حاصل تلاش معلمان شاخص و پیشكسوتان فرهنگی این استان است.
محمد رضا جهان گفت : معلمی شغل انبیاست و وجود معلمان مستعد، دلسوز و اخلاق مدار در جامعه یك سرمایه ارزشمند است.
وی با اشاره به جایگاه شغل معلمی، اظهار كرد: توسعه كشور، مرهون خدمات معلمان با تربیت آینده سازان كشور به عنوان زیر بنای توسعه است.
جهان تاكید كرد : معلمان نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در نظام تعلیم و تربیت و سطح جامعه دارند و موفقیت های بدست آمده علمی، فرهنگی به ویژه در آموزش و پرورش استان مرهون زحمات معلمان است.

وی با گرامیداشت هفته مقام و منزلت معلم و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: موثرترین عامل در توسعه تعلیم و تربیت جامعه معلمان هستند.

مدیركل آموزش و پرورش استان سمنان شهیدمطهری را الگو و افتخار تمام معلمان دانست و بر تاسی بیشتر فرهنگیان از ارزشهای فكری و معنوی این شهید عالیقدر تاكید كرد.

وی با بیان اینكه سرمایه انسانی هر جامعه ای محصول آموزش و پرورش آن جامعه است، اظهار داشت: بدون برخورداری از آموزش و پرورش پویا نمی توان به توسعه امیدوار بود و رشد و كمال جامعه در تربیت نیروهای ارزشمند است.

در این مراسم كه جمعی از فرهنگیان برگزیده استان، امام جمعه موقت سمنان و فرماندار سمنان و جمعی از مسئولان حضور داشتند، از معلمان و فرهنگیان نمونه استان سمنان با اهدای لوح یادبود و هدایا تقدیر شد.
حدود 10 هزار معلم در بیش از یك هزار واحد آموزشی، تدریس پنج هزار كلاس درس را در استان سمنان بر عهده دارند.
انتهای پیام/ع


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.