از زحمات چندين ساله پروفسور علي اكبر جلالي در حوزه فناوري و ارتباطات در شاهرود تجليل شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛تجلیل از پروفسور علی‌اکبر جلالی، چهره ماندگار علم فناوری ارتباطات و پدر اینترنت ایران در شهرستان شاهرود برگزار شد.
 محمدرضا میرزایی معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان در این آئین با اشاره به‌ضرورت توجه به الگوسازی برای جوانان اظهار داشت: افرادی چون پروفسور جلالی الگوی بسیار خوبی برای جوانان هستند.
وی خاطرنشان کرد: پروفسور جلالی به‌عنوان پدر اینترنت ایران و از چهره‌های ماندگار کشور الگوی خوبی برای جوانان این مرزوبوم است و مسئولان باید تلاش کنند درزمینهٔ الگوسازی برای جوانان به‌درستی عمل کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: پروفسور جلالی به‌عنوان پدر اینترنت و فناوری ایران در عرصه فناوری برای کشور زحمات بسیاری کشیدند و امروز اگر در کشور در این زمینه شاهد موفقیتی هستیم مرهون تلاش‌های بی‌وقفه ایشان هستیم.
معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود در این مراسم با اشاره به خدمات بی دریغ پروفسور جلالی به مردم ایران گفت: از شهرستانی كه در كلام رهبر انقلاب باصفا و دارای مردمی با دل های باصفا خوانده می شود، بیش از این انتظار نمی رود كه این چنین فردی را در دامان خود پرورش دهد.
سید محمد رضا هاشمی ،شاهرود را مركز همدلی و هم زبانی دانست و ابراز داشت: امروز اساتید، علما و موثران شهرستان گرد هم آمدند تا از فرزند عزیز شهر خود تجلیل كنند.
وی به گشایش نخستین خانه هلال كشور در بسطام اشاره و تصریح كرد: اجرای این طرح گام ارزشمندی است و امروز خانه هلال بسطام با حضور پروفسور علی اكبر جلالی به همراه رییس جمعیت هلال احمر استان آغاز به كار كرد.
همچنین رئیس بنیاد نخبگان استان در این آیین معرفی الگوهای موفق را یكی از مأموریت های بنیاد نخبگان عنوان كرد و گفت: اگر از نخبگان هر منطقه در همان منطقه تقدیر شود، الگوپذیری به بهترین شكل ممكن انجام می شود.
دكتر داود فیض ضمن تشكر از مردم و دانشگاه صنعتی شاهرود در برپایی این مراسم ابراز داشت: تعداد نخبگان كم است اما افراد مستعدی كه می توانند نخبه باشند بسیار زیاداند؛ بنابراین 90 درصد افرادی كه بنیاد نخبگان خدمات دهی می كند، افراد با استعداد هستند.
وی با بیان اینكه آیین نامه ها در دولت تدبیر و امید تغییر كرده، اضافه كرد: مطابق این تغییرات هریك از دانشجویان و یا فارغ التحصیلان كه حرفی برای گفتن داشته باشد، می تواند از خدمات این بنیاد استفاده كند.
رییس دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در ابتدای این مراسم با بیان این نكته كه نیكویی و معرفت متعلق به خداست و باقی خواهد ماند، گفت: هركس به مردم خدمت كرده و تواضع به خرج دهد، بزرگ شده و بزرگ باقی می ماند.
دكتر محمد مهدی فاتح نخستین پیام این آیین را خطاب به دانشجویان خود این گونه بیان كرد: توجه به توسعه علم در جامعه سبب حل مشكلات و پیشرفت كشور خواهد شد و پروفسور جلالی فردی الگو در این عرصه است.
وی با اشاره به انواع خدمات این دانشمند برجسته ابراز داشت: اجرا ورونق بانكداری الكترونیك، دانشگاه مجازی و صدها پروژه فناوری و ارتباطاتی مدیون چنین مردی است كه تلاش بسیاری در این عرصه داشته است.
رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینكه توسعه اقتصادی نیازمند توسعه آموزشی است، ادامه داد: باید آموزش های عملی را از مدارس ابتدایی آغاز كرد؛ كشوری چون ژاپن با استفاده از این روش توانست پس از نابودی در جنگ جهانی دوم به سرعت به حالت پیشین خود برگردد.
فاتح شعار دانشگاه صنعتی شاهرود را حركت به سوی تولید دانش و فناوری عنوان كرد و گفت: كارهای زیرساختی خوبی از جمله گسترش فضاهای آموزشی، تجهیز آزمایشگاه ها و جذب هیات علمی انجام شده و روز بروز شاهد موفقیت های بیشتری هستیم.
جذاب ترین بخش این مراسم سخن رانی پروفسور علی اكبر جلالی بود كه با استقبال بی نظیر حاضران مواجه شد. وی در بخشی از صحبت های خود، استفاده از دانش و فناوری را تنها راه نجات كشور دانست و گفت: باید به این وسیله راهی برای برون رفت از مشكلات كنونی خود پیدا كنیم.
پدر علم فناوری اطلاعات كشور اضافه كرد: ما با ذهنیتی قدیمی و سنتی به پیش می رویم در حالی كه در دنیای مدرن كنونی این طرز فكر و مدیریت دیگر پاسخگوی نیازها نیست.
این پژوهشگر و استاد دانشگاه با بیان اینكه امروزه در دنیا زندگی حدود 80 درصد به فناوری وابسته است، گفت: این در حالی است كه ایران با رقم 20 درصدی خود 60 درصد از كشورهای پیشرفته عقب تر است.
جلالی از ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در دوسال آینده برای جوانان استان خبر داد و گفت: این طرح در سفر ریاست جمهوری به استان پیشنهاد داده شده و به تصویب رسیده است.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاهی معتبر در عرصه علمی كشور است اما نمی توان به روش های سنتی شغلی برای دانشجویان فارغ التحصیل شهرستان ایجاد كرد.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.